Automarket- platforma należąca do PKO Leasing – sprzedała w 2023 r. 4 700 samochodów, co oznacza wzrost o 25% r/r. Jednocześnie o 36% wzrosła wartość sprzedaży, podała firma. Cel na 2024 r. to sprzedaż ponad 5 000 samochodów.
„Wyniki Automarketu za 2023 rok nie tylko potwierdzają odbicie całej branży leasingowej, lecz także wyprzedzają obserwowane na rynku wzrosty. W ciągu ostatnich 12 miesięcy odnotowaliśmy sprzedaż o 25% wyższą niż przed rokiem. Wraz z nią o 36%, do 400 mln zł, zwiększyła się wartość transakcji zawartych poprzez platformę. To doskonały rezultat, będący efektem systematycznej pracy całego zespołu zaangażowanego w rozwój projektu, zarówno po stronie PKO Leasing, jak i Masterlease oraz PKO Banku Polskiego” – powiedział prezes PKO Leasing Paweł Pach, cytowany w komunikacie.
Wysoka sprzedaż została wypracowana dzięki poszerzeniu oferty dostępnych samochodów, realizacji licznych projektów wizerunkowych oraz poprawie efektywności. Te działania pozwoliły na zwiększenie wyników przy jednoczesnym zachowaniu budżetu na stałym poziomie, podkreślono.
„Roczna sprzedaż wynosząca ponad 4 700 aut to wynik, który przerósł nasze założenia z początku 2023 roku. Co szczególnie istotne, realizację rocznego celu, i to z nadwyżką, udało nam się osiągnąć przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej efektywności kosztowej. Do jej osiągnięcia przyczynił się stały zespół zaangażowany w projekt oraz zachowanie niezmiennych wydatków, nawet pomimo wysokiej inflacji, którą odnotowaliśmy m. in. w obszarze digital marketingu, stanowiącego największą pozycję w naszym budżecie” – dodał odpowiedzialny za rozwój platformy Automarket.pl Tomasz Otto.
W grudniu 2023 roku na platformie dostępnych było ponad 3 500 pojazdów – o prawie połowę więcej niż w analogicznym okresie roku 2022 i niemal trzykrotnie więcej niż na koniec roku 2021. Rozwój oferty dostępnych aut jest skutkiem coraz lepszej współpracy z zewnętrznymi partnerami, głównie autoryzowanymi dealerami samochodowymi.
W osiągnięciu celu ponad 5 tys. sprzedanych samochodów w 2024 roku ma pomóc wdrożenie nowej strategii, zakładającej m.in. ekspansję w świecie offline. Już na przełomie 2023 i 2024 roku platforma uruchomiła pierwszy punkt sprzedaży stacjonarnej w Gdańsku, a w trakcie najbliższych miesięcy rozpocznie sprzedaż w trzech kolejnych lokacjach w Warszawie i Poznaniu, zapowiedziano.
Automarket jest pierwszą w Polsce internetową platformą do zakupu samochodów, zintegrowaną z elektronicznymi kanałami banku: serwisem iPKO i aplikacją mobilną IKO. Dostępne na niej auta pochodzą zarówno z zasobów grupy kapitałowej banku, jak również od dealerów samochodowych od lat współpracujących ze spółkami grupy.
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW. Aktywa razem banku wyniosły 418,09 mld zł na koniec 2021 r.
Źródło: ISBnews