Bank Pekao planuje przenieść doradztwo inwestycyjne, wealth management i instrumenty rynku kapitałowego do kanałów zdalnych w horyzoncie 2024 roku. W ciągu ostatnich 12 miesięcy Pekao pozyskał 400 kont private banking, a doradztwem inwestycyjnym zostało objętych 4 mld zł aktywów, poinformował ISBnews wiceprezes Banku Pekao, nadzorujący pion bankowości prywatnej i produktów inwestycyjnych Jarosław Fuchs.
Obecnie bank pracuje nad zintegrowaną platformą usług inwestycyjnych. W ramach strategii dla bankowości prywatnej „Odpowiedzialny Bank. Nowoczesne bankowanie” zamierza docelowo zapewnić pełny dostęp do usług maklerskich z poziomu aplikacji PeoPay.
„W horyzoncie 2024 roku planujemy przenieść doradztwo inwestycyjne, wealth management i instrumenty rynku kapitałowego do kanałów zdalnych. Oczekujemy ponad 80-proc. wzrostu sprzedaży funduszy inwestycyjnych w kanałach zdalnych. Chcemy też zwiększyć udział w obrotach na GPW do około 8%. Dostosowaliśmy naszą wewnętrzną strukturę organizacyjną tak, żeby optymalnie współpracować z klientami realizując ich indywidualne oczekiwania” – powiedział Fuchs w rozmowie z ISBnews.
Jak dodał, Pekao rozwija także kompetencje bankierów o ważne dla klientów obszary, takie jak np. sukcesja. Bank wzmocnił także zespół analityków, dzięki czemu zespół świadczy teraz usługi informacyjne i analityczne we wszystkich sektorach.
Według wiceprezesa, bankowość prywatna będzie ewoluować w kierunku digitalizacji i cyfryzacji usług. To jest wymóg, który przed instytucjami finansowymi stawia nie tylko rynek, ale też sami klienci.
„Szukamy takich rozwiązań, które mają wspomóc doradcę i klienta w budowaniu relacji – często również na odległość, jednak nie będą ich zastępować. Zwracam tu na przykład uwagę na narzędzia pomagające na bieżąco monitorować rynki, czy też pozwalające na składanie dyspozycji operacyjnych na odległość” – powiedział Fuchs.
Jak podkreślił jednak, mimo rozwoju technologii i cyfryzacji usług, dla bankowości prywatnej najważniejsze były i pozostaną relacje z klientami.
„W Pekao wychodzimy z założenia, że technologia ma wspomóc, a nie zastąpić proces współpracy z klientem. Podkreślamy zawsze, że dobre, bezpośrednie relacje to kapitał, który jest podstawą bankowości prywatnej. Nasz klient ma do współpracy profesjonalnego bankiera, który jest na co dzień do jego dyspozycji. Za bankierem stoi oczywiście sztab ekspertów, którzy przygotowują odpowiednie rozwiązania finansowe” – wyliczył Fuchs.
Według niego, wypracowywane przez lata relacje procentują, co jest wyraźnie widoczne szczególnie teraz, kiedy nadszedł kryzys związany z pandemią.
„Dla klientów bankowości prywatnej kluczowe było, aby zabezpieczyć ich aktywa, a raczej nie szukać krótkotrwałych okazji inwestycyjnych. Przekonaliśmy się, że klienci mają do nas zaufanie i doceniają nasze szczególne kompetencje. Dowodem tego jest chociażby ponad 400 kont private banking otwartych w ciągu ostatniego roku, czy ponad 4 mld zł aktywów objętych doradztwem inwestycyjnym” – powiedział także Fuchs.
Wiceprezes podkreślił, że klienci bankowości prywatnej to osoby wymagające, często też z dużą wiedzą finansową. Cenią swój czas, a od banku oczekują wysokiej jakości obsługi. Bankierzy mają przede wszystkim zapewnić im narzędzia umożliwiające trafne decyzje inwestycyjne, ale też usprawniać i ułatwiać około-finansowe działania.
„W Pekao jest to możliwe dzięki usługom takim, jak assistance, ubezpieczenia czy concierge. Bankowość prywatna to też dzisiaj rewolucja technologiczna, która sprawia, że coraz więcej spraw możemy załatwić zdalnie, właściwie z każdego miejsca na świecie. Nie ma to wpływu w większym stopniu na sposób inwestowania klienta, który w czasach kryzysu oczekuje od banku przede wszystkim bezpieczeństwa i stabilności inwestycyjnej” – wskazał.
Bank Pekao jest częścią grupy PZU – największej grupy finansowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1998 roku bank obecny jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Aktywa razem banku wyniosły 233 mld zł na koniec 2020 r.
Źródło: ISBnews