Bank Pocztowy otrzymał decyzję prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) w sprawie zwrotu kosztów w przypadku przedterminowej spłaty całości lub części kredytów konsumenckich udzielonych od 18 grudnia 2011 r. do 31 grudnia 2019 r., podał bank. Decyzja nie nakłada na bank kar pieniężnych i ma charakter zobowiązujący, co oznacza, że jej istotę stanowi quasi-porozumienie pomiędzy prezesem UOKiK a przedsiębiorcą.
„W aktualnej ocenie banku utworzone do tej pory rezerwy na potencjalne zobowiązania z tytułu przedterminowej spłaty kredytów […] są adekwatne do pokrycia zobowiązań wynikających z niniejszej decyzji zobowiązującej” – czytamy w komunikacie.
Bank przystąpi do realizacji decyzji po jej uprawomocnieniu. Decyzja stanie się prawomocna 21 października 2021 r.
Urząd zobowiązał bank do podjęcia działań zmierzających do zakończenia naruszenia zbiorowych interesów konsumentów i usunięcia jego skutków poprzez:
- umieszczenie oświadczenia banku na stronie internetowej banku;
- utrzymywanie ww. oświadczenia na wskazanej powyżej stronie internetowej przez okres 3 miesięcy od dnia opublikowania oświadczenia;
- poinformowanie konsumentów o możliwości otrzymania zwrotu;
- dokonanie zwrotu na rzecz konsumentów, którzy zawarli z bankiem umowy o kredyt gotówkowy w okresie od 18 grudnia 2011 r. do 31 grudnia 2019 r. i dokonali przedterminowej całkowitej lub częściowej spłaty kredytu.
Bank Pocztowy świadczy usługi finansowe w urzędach pocztowych i własnych oddziałach w całym kraju. Powstał w 1990 roku w Bydgoszczy.
Źródło: ISBnews