Biedronka otworzyła swój pierwszy sklep na Słowacji, w miejscowości Miloslavov, podała sieć. W niedalekiej przyszłości nastąpi otwarcie sklepów w innych słowackich miastach, takich jak Zvolen, Považská Bystrica, Nové Zámky i Senica, wymieniono.
„To szczęśliwy dzień dla Grupy Jeronimo Martins, ponieważ przybywamy do nowego dla nas kraju, z naszą marką Biedronka, w roku jej 30-lecia. Wierzymy, że możemy dokonać pozytywnej zmiany na Słowacji i będziemy zaangażowani w ścisłą współpracę ze słowackimi dostawcami, aby zbudować najlepszą możliwą ofertę w najniższych cenach dla słowackich konsumentów i rodzin” – powiedział prezes Grupy Jeronimo Martins, do której należy Biedronka, Pedro Soares Dos Santos, cytowany w komunikacie.
W swoim pierwszym sklepie na Słowacji, zlokalizowanym w miejscowości Miloslavov (3265 Dunajská Lužná), Biedronka zaoferuje około 3 400 produktów, budując ofertę świeżej żywności we współpracy ze słowackimi dostawcami. Dzięki unikalnemu połączeniu elastyczności, efektywnej kosztowo organizacji i koncentracji na lokalnej produkcji, sieć jest zawsze wierna mottu: „Nízke ceny každý deň”, podkreślono.
Pierwsza placówka została zbudowana od podstaw przez słowackiego dewelopera w 2,5 miesiąca, z powierzchnią sprzedaży liczącą aż 876 m2 i całkowitą powierzchnią budynku wraz z zapleczem – 1 239 m2. Sklep jest przestronny, nowocześnie zaprojektowany, wyposażony w jasne oświetlenie LED, sześć kas samoobsługowych i trzy kasy tradycyjne oraz elektroniczne etykiety cenowe, skanery cen i automat do zwrotu butelek, wskazano w materiale.
„Naszym priorytetem jest oferowanie słowackim klientom świeżej żywności o wysokiej jakości i w najniższych cenach. Od samego początku koncentrujemy się również na współpracy ze słowackimi dostawcami, z którymi opracowaliśmy kilka marek własnych, podkreślających jakość, świeżość i zrównoważony rozwój. Te wartości – wraz z uczciwością i przejrzystością w naszej działalności – są kluczowymi czynnikami długoterminowego wzrostu Biedronki na Słowacji” – powiedział CEO Biedronka Słowacja Maciej Łukowski.
Grupa Jerónimo Martins (Jerónimo Martins, SGPS, S.A.) to międzynarodowa, kontrolowana przez rodzinę, firma specjalizująca się w detalicznej dystrybucji żywności z siedzibą w Lizbonie i notowana na giełdzie Euronext w Lizbonie. Prowadzi ponad 5 700 sklepów w Portugalii, Polsce i Kolumbii.
W Polsce Jerónimo Martins jest właścicielem Biedronki, największej sieci dyskontów spożywczych w kraju, która w 2025 r. obchodzi 30-lecie istnienia. Jest liderem rynku z ponad 3 720 sklepami i ponad 81 000 pracowników, co czyni ją największym pracodawcą w Polsce i drugą co do wielkości firmą w kraju pod względem przychodów. Grupa w Polsce prowadzi również Hebe, sieć specjalizującą się w produktach dla zdrowia i urody, która niedawno rozszerzyła swoją działalność także na Słowację.
Źródło: ISBnews