Operator systemu BLIK zakończył wszystkie prace wdrożeniowe i jest już dostępny dla klientów Tatra Banka na Słowacji, podał Polski Standard Płatności.
„BLIK to innowacyjna metoda płatności, która gwarantuje klientom najlepsze możliwe doświadczenie płatnicze. Dzięki swoim unikalnym cechom – wygodzie, szybkości i bezpieczeństwu – w pełni odpowiada na potrzeby współczesnych konsumentów. Uzupełnia ona szeroką gamę instrumentów płatniczych banku, które zwiększają komfort naszych klientów. Bardzo cieszy nas, że prace wdrożeniowe zostały zakończone i że pierwsi klienci Tatra banka mogą już korzystać z zalet BLIK-a” – powiedział szef działu aplikacji mobilnych w Tatra Banka Lukáš Mochňák, cytowany w komunikacie.
BLIK SK został przedstawiony na rynku słowackim w 2023 r. po połączeniu z firmą VIAMO. W poprzednich miesiącach umowę z tą spółką w zakresie uczestnictwa w systemie BLIK zawarł pierwszy bank – Tatra Banka. Teraz, po zakończeniu prac wdrożeniowych, posiadacze aplikacji Tatra banka VIAMO mogą już korzystać z płatności mobilnych BLIK, przypomniano.
Dzięki współpracy z PayU, wiodącym dostawcą usług płatności online w Europie Środkowo-Wschodniej, pierwsze sklepy internetowe na Słowacji już udostępniły metodę płatności BLIK dla swoich klientów, podano także.
BLIK to powszechny standard płatności mobilnych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). Jej udziałowcami są: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski oraz Mastercard.
Źródło: ISBnews