DataWalk poczynił „znaczące postępy” w kilku ważnych kontraktach, urealniając realizację długoterminowej strategii wzrostu, poinformował prezes Paweł Wieczyński. Ponadto spółka aktywnie pracuje nad kilkoma „projektami wielkoskalowymi”.
„Przychody za [II] kwartał były niższe niż przewidywano, ale nie odsuwa nas to od zakładanego celu na 2024 rok. W rzeczywistości, poczyniliśmy znaczące postępy w kilku ważnych kontraktach, urealniając realizację długoterminowej strategii wzrostu” – napisał Wieczyński w liście do akcjonariuszy.
Dodał, że „agresywny wzrost lejka sprzedażowego” jest świadectwem strategicznej zmiany w kierunku większych projektów w innej półce cenowej.
„To podejście nie tylko jest zgodne z celem podniesienia naszej pozycji na rynku, ale także zapewnia, że czerpiemy większą wartość z każdego zasobu, którym obecnie dysponujemy” – wskazał prezes.
Jak podał, lejek sprzedażowy wzrósł o 48%, pomimo bardziej konserwatywnego i selektywnego podejścia do kwalifikowania. Ponad 76% kwalifikowanej części lejka aktualnie składa się z ofert o wartości ponad 1 mln USD (wzrost z 67% w marcu tego roku i 38% na koniec 2023).
„Widzimy istotny wzrost rangi i jakości naszych potencjalnych projektów. Duży wzrost wartości projektów rządowych zwiększył udział klientów publicznych w naszym lejku, jednocześnie 30% kwalifikowanego lejka pochodzi teraz z sektora komercyjnego” – podkreślił Wieczyński.
W ramach transformacji go-to-market, strategia, mająca na celu pozycjonowanie firmy w wyższych segmentach cenowych i zdobywanie większej liczby referencji, osiągnęła w II kwartale znaczące kamienie milowe, zaznaczył także.
„Field Engineering w obszarze post-sales: osiągnęliśmy znaczące postępy w kluczowym aspekcie Field Engineering związanym z wdrożeniami (procesy post-sales). Wszystkie projekty przynoszą aktualnie wartość dla klienta w czasie krótszym niż 6 miesięcy. Ta efektywność podkreśla nasze zaangażowanie w szybkie i skuteczne dostarczanie efektów. Wykorzystanie zasobów: zasoby spółki są w dominującej mierze skoncentrowane na projektach o wartości ponad miliona USD, w odróżnieniu od historycznej średniej 300 tys. USD. Możliwości pre-sales: obserwujemy znaczące postępy w naszych możliwościach przed-sprzedażowych w tym kwartale. Chociaż analiza porównawcza wskazuje, że wciąż jest miejsce na rozwój i inwestycje w tym obszarze, to już osiągnięte efekty zmieniły jakość i trajektorię naszych interakcji z potencjalnymi klientami” – wymienił prezes.
Wskazał także, że spółka pracuje nad „projektami wielkoskalowymi”.
„Aktywnie pracujemy nad kilkoma projektami większymi niż suma historycznych przychodów naszych najlepszych klientów (ok. 4 mln USD). W kilku przypadkach rozpoczęliśmy już pierwsze fazy wdrożenia” – napisał Wieczyński.
DataWalk to podmiot technologiczny, który jako jeden z nielicznych na świecie zbudował na bazie własnej technologii produkt analityczny rozwiązujący globalne problemy w obszarze bezpieczeństwa. Platforma DataWalk łączy miliardy obiektów z wielu źródeł, znajdując zastosowanie w zakresie analityki śledczej w sektorze publicznym i finansowym m.in. w walce z przestępczością (amerykańskie agencje), wyłudzeniami (ubezpieczyciele) i przy identyfikacji nadużyć (administracja centralna). Spółka była notowana na NewConnect od 2012 r., a w 2019 r. zadebiutowała na rynku głównym GPW.
Źródło: ISBnews