Digital Network planuje inwestować 4-5 mln zł rocznie w swoją sieć ekranów cyfrowej reklamy zewnętrznej i zakłada wzrost jej pojemności na poziomie 10% rocznie, poinformował ISBtech prezes Wojciech Bieńkowski.
„Strategia Digital Network koncentruje się na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej. Chcemy maksymalizować skalę biznesu oraz zwiększać zasięgi reklamowe, które gwarantują wysoką rentowność. Aby to osiągnąć, będziemy zwiększać sprzedaż dzięki rosnącej liczbie realizowanych kampanii oraz pozyskiwaniu nowych reklamodawców. Mamy duży potencjał wzrostu, który chcemy wykorzystać m.in. budując własny dział sprzedaży bezpośredniej. Równolegle będziemy poszerzać zasięgi reklamowe poprzez rozbudowę infrastruktury. Zakładamy wzrost pojemności sieci na poziomie 10% rocznie. Planujemy inwestować 4-5 mln zł rocznie w rozwój sieci” – powiedział ISBtech Bieńkowski podczas konferencji SII WallStreet 26 w Zakopanem.
Firma dysponuje obecnie siecią 20 tys. ekranów, dzięki którym dociera z przekazem do 6,5 mln osób dziennie.
„Siłą naszej sieci są odpowiednie zasięgi reklamowe. Nasza infrastruktura reklamowa składa się z różnych lokalizacji i różnej wielkości ekranów. Mamy cztery rodzaje sieci: super screeny w centralnych punktach miast, średniej wielkości LED City przy głównych skrzyżowaniach i arteriach komunikacyjnych, rozbudowane sieci ekranów na dworcach i lotniskach 'on the go’ oraz sieć ekranów w sklepach, galeriach handlowych oraz siłowniach. Budowanie sieci zajęło nam 10 lat. Jest to proces wieloletni i kosztowny. Obecnie czerpiemy z niego profity. Domy mediowe traktują nas jako lidera całej kategorii cyfrowej reklamy zewnętrznej w Polsce” – wymienił prezes.
Wcześniej Bieńkowski wskazywał w rozmowie z ISBtech, że firma chce m.in. znacząco zwiększać sprzedaż reklamową obecnej sieci na stałych kosztach utrzymania, co daje istotny potencjał wzrostu rentowności zysku netto.
„Systematycznie zwiększamy procent sprzedawanego czasu reklamowego oraz poszerzamy nasze zasięgi, a to przekłada się na wzrost rentowności i zysku netto. Pierwszy kwartał tego roku pokazał, że nasz model biznesowy jest stabilny i odporny na wstrząsy w otoczeniu rynkowym, takie jak wojna czy niekorzystne czynniki makroekonomiczne” – podsumował prezes.
Digital Network (d. 4Fun Media) jest liderem w Polsce w segmencie cyfrowej reklamy zewnętrznej Digital-out-of-Home (DOOH). Strategia grupy kapitałowej docelowo może się opierać na trzech określonych obszarach biznesowych. Grupa analizuje poszerzenie działalności o Digital Signage oraz Electromobility.
Źródło: ISBnews