Dino Polska chce podchodzić ostrożniej do otwarć nowych sklepów m.in. z uwagi na wzrost stóp procentowych, a nowe sklepy finansować własnymi przepływami operacyjnymi, poinformował członek zarządu i CFO Michał Krauze.
„Ostrożność [jeśli chodzi o otwarcia nowych sklepów] wywołują dwa elementy, o których wspomniałem. Z jednej strony, staramy utrzymać się capex, dlatego w I kwartale mówiliśmy, że on nie rósł. Przegląd działek pod tym względem jest bardzo duży i staramy się utrzymać capex na niezmienionym poziomie – czy na niewiele wyższym. Drugim elementem ostrożności są stopy procentowe, których wzrost powoduje, że bardziej patrzymy na nasze nakłady inwestycyjne” – powiedział Krauze podczas telekonferencji.
„Właśnie ze wzrostem stóp procentowych, capex chcielibyśmy finansować własnymi przepływami operacyjnymi” – dodał.
Nakłady inwestycyjne w I poł. br. wyniosły 727 mln zł wobec 711 mln zł rok wcześniej, podała spółka w prezentacji wynikowej.
W II kw. 2022 r. uruchomionych zostało 96 nowych sklepów Dino. Łącznie w I półroczu 2022 r. otwarte zostały 162 nowe sklepy w stosunku do 150 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na dzień 30 czerwca 2022 r. sieć Dino liczyła 1975 marketów, o 353 więcej niż przed rokiem.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.
Źródło: ISBnews