Ewentualne spowolnienie wzrostu rynku e-commerce nie powinno wpłynąć na działalność Frisco, ponieważ projekt ten odnotowuje stały wzrost sprzedaży, mniej podlegający wahaniom koniunkturalnym, ocenia prezes Grupy Eurocash – właściciela Frisco – Paweł Surówka w rozmowie z ISBnews.
„Jeśli chodzi o możliwe spowolnienie w e-commerce w br., to uważam, że sam rynek e-grocery, a w szczególności Frisco, które skupia się na zakupach powtarzalnych, a nie impulsowych, mniej podlega wahaniom koniunkturalnym. Rozwój ogólnopolskiej logistyki oraz szeroka i dostosowana do potrzeb konsumentów oferta Frisco będzie solidną baza dla powtarzalnego i stabilnego wzrostu, który powinien być kontynuacją tego, co widzieliśmy w I kwartale br.” – powiedział Surówka w rozmowie z ISBnews.
W I kw. 2022 r. Frisco zwiększyło sprzedaż o 43% r/r do 97,5 mln zł.
„Frisco konsekwentnie i dojrzale buduje bazę stałych, lojalnych, powtarzalnych klientów i to jest istotne. Inni gracze specjalizują się w dowozie 'impulsowym’, a Frisco ma zupełnie inny model i coraz bardziej myśli o modelu opartym na klientach, którzy są lojalni i część zakupowych zwyczajów opierają właśnie o Frisco. Rozwijamy zasięg geograficzny dostaw, ale widzimy też dużą przestrzeń, w szczególności na rynku warszawskim, by szeroką bazę klientów, którą Frisco zbudowało w czasach COVID-19, coraz bardziej lojalizować” – wskazał prezes.
Surówka podtrzymał też plany rozszerzenia działalności Frisco o miasta średniej wielkości – przykładem takiej ekspansji jest rozpoczęcie przez Frisco dostaw dla klientów z Bydgoszczy i okolic.
Z oferty Frisco mogą obecnie korzystać mieszkańcy aglomeracji warszawskiej, Wrocławia, Poznania, Krakowa, Myślenic, Trójmiasta, Katowic, Sosnowca oraz Bydgoszczy.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce. Grupa Eurocash to również organizator sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.
Źródło: ISBnews