Firmy uwzględnione w BaseLinker Index – wskaźniku kondycji polskiego rynku e-commerce – zwiększyły sprzedaż o 12,6% r/r w czerwcu, powiększając w tym okresie liczbę dokonanych transakcji o 10,9%, a średnią wartość koszyka o 1,5% r/r do 196,1 zł, podał twórca wskaźnika – firma BaseLinker.
W relacji do maja 2024 r. czerwcowy odczyt BaseLinker Index wyróżnia się spadkiem sprzedaży o 3,7%. Składa się na to spadek liczby zamówień o 4,7% przy wzroście średniej wartości zamówienia o 1%, podano w komunikacie.
Czerwcowy odczyt wskaźnika wyniósł 133 pkt wobec 138 pkt miesiąc wcześniej i 118 pkt rok wcześniej.
„Polski e-commerce w ujęciu rocznym wykazał się wysoką dynamiką wzrostu sprzedaży, który wyniósł aż 12,6%. Za wcześnie jeszcze, aby mówić o trwałym przyspieszeniu, ale warto podkreślić, że wzrost ten był większy niż rok temu, kiedy sprzedaż między czerwcem 2023 a czerwcem 2022 urosła o 10,3%. W ujęciu m/m w czerwcu zaobserwowaliśmy spadki, należy jednak pamiętać, że czerwiec tradycyjnie jest słabszym miesiącem niż maj, ponieważ jest krótszy. Co więcej, w tym roku czerwiec miał wyjątkowo dużo dni weekendowych, które są słabsze dla handlu online” – powiedział head of strategy w BaseLinker Łukasz Juśkiewicz, cytowany w materiale.
Sprzedaż krajowa r/r wzrosła o 12%, natomiast sprzedaż cross-border w tym samym okresie wzrosła o 15,8%.
BaseLinker Index to wskaźnik pokazujący aktualny stan polskiego e-commerce-u. Indeksowanie danych rozpoczęto w styczniu 2022 r., kiedy ustalono wartość BaseLinker Index na poziomie 100, będącym punktem odniesienia dla odczytów z kolejnych badanych miesięcy. Każda z 3 tys. firm uwzględnionych w indeksie zarządzała swoją sprzedażą w internecie, korzystając z systemu BaseLinker w styczniu 2022, i miała co najmniej 250 tys. zł miesięcznego GMV (Gross Merchandise Value, czyli sprzedaży online). Dane uwzględniają zarówno firmy sprzedające w Polsce, jak i prowadzące sprzedaż cross-boarder.
BaseLinker Index to cykliczny wskaźnik, mierzący kompleksowo kondycję polskiego e-handlu. BaseLinker podaje, że jest największym w Europie systemem do zarządzania i automatyzacji sprzedaży e-commerce.
Źródło: ISBnews