Firmy uwzględnione w BaseLinker Index – wskaźniku kondycji polskiego rynku e-commerce – zwiększyły sprzedaż o 14,8% r/r w sierpniu, powiększając w tym okresie liczbę dokonanych transakcji o 14,5%, a średnią wartość koszyka o 0,3% r/r do 196 zł, podał twórca wskaźnika – firma BaseLinker.
„W relacji do lipca 2024 r. sierpniowy odczyt BaseLinker Index utrzymał się na takim samym poziomie. Jednocześnie, analitycy BaseLinkera zaobserwowali wzrost liczby zamówień o 3,2% przy spadku średniej wartości zamówienia o 3,1%” – czytamy w komunikacie.
Przed miesiącem odczyt wynosił 143 pkt, a przed rokiem 125 pkt.
W sierpniu sprzedaż krajowa wzrosła o 13,2% r/r, natomiast sprzedaż cross-border w tym samym okresie wzrosła o 23%. Udział sprzedaży zagranicznej w relacji do całej sprzedaży polskich sprzedawców zbliżył się do 18%.
„Największe wzrosty wykazały kategorie: zdrowie i uroda, motoryzacja oraz supermarket” – podano.
BaseLinker Index to wskaźnik pokazujący aktualny stan polskiego e-commerce-u. Indeksowanie danych rozpoczęto w styczniu 2022 r., kiedy ustalono wartość BaseLinker Index na poziomie 100, będącym punktem odniesienia dla odczytów z kolejnych badanych miesięcy. Każda z 3 tys. firm uwzględnionych w indeksie zarządzała swoją sprzedażą w internecie, korzystając z systemu BaseLinker w styczniu 2022, i miała co najmniej 250 tys. zł miesięcznego GMV (Gross Merchandise Value, czyli sprzedaży online). Dane uwzględniają zarówno firmy sprzedające w Polsce, jak i prowadzące sprzedaż cross-boarder.
BaseLinker Index to cykliczny wskaźnik, mierzący kompleksowo kondycję polskiego e-handlu. BaseLinker podaje, że jest największym w Europie systemem do zarządzania i automatyzacji sprzedaży e-commerce.
Źródło: ISBnews