Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wysłała do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE dokumenty przetargowe na zaprojektowanie i budowę ponad 22-kilometrowego odcinka S11 Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik, podała Dyrekcja. Inwestycja realizowana będzie w latach 2024-2028 w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r.
„Rozpoczęty przetarg, którego szczegóły za kilka dni pojawią się na naszej platformie zakupowej, dotyczy zaprojektowania i wybudowania drogi ekspresowej S11 omijającej Oborniki i ułatwiającej wjazd od północy do Poznania i autostrady A2. Nowa trasa połączy się z tzw. zachodnią obwodnicą Poznania. W ramach inwestycji wykonane zostaną dwa węzły drogowe: Oborniki i Chludowo, 37 obiektów inżynierskich, w tym wiadukty w ciągu trasy głównej, mosty, przejścia dla zwierząt oraz przejście pod drogą ekspresową. Zbudowane zostaną również dodatkowe jezdnie do obsługi ruchu z terenów przyległych do pasa drogowego drogi S11, dwa miejsca obsługi podróżnych w okolicy Obornik, obwód utrzymania dróg i inne elementy niezbędne do prawidłowego funkcjonowania drogi ekspresowej” – czytamy w komunikacie.
W osobnym komunikacie GDDKiA podała dziś, że przekazała wykonawcy plac budowy blisko 30-kilometrowego fragmentu międzynarodowego szlaku Via Carpatia w ciągu drogi ekspresowej S19. Tym samym firma Strabag, która będzie realizować odcinki Bielsk Podlaski – Boćki i Boćki – Malewice, może rozpoczynać pierwsze prace. Kierowcy z nowej trasy powinni skorzystać w 2025 r.
Źródło: ISBnews