Grupa Empik pracuje nad rozwojowym projektem technologicznym, który obejmuje stworzenie rozwiązania opartego o sztuczną inteligencję, umożliwiającego wprowadzenie w pełni spersonalizowanych rekomendacji na ekranie głównym aplikacji Empik Go z audiobookami, ebookami i podcastami, podała spółka. Projekt uzyskał dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBR).
„W ramach projektu Empik zrealizował już badania jakościowe, które pozwoliły zidentyfikować oczekiwania i potrzeby użytkowników odnośnie personalizowanych treści. Na tej podstawie wewnętrzny zespół Data Science udoskonala algorytmy, które umożliwią szeroko zakrojony, często uaktualniany i trafny dobór rekomendowanych treści. Obecni użytkownicy aplikacji otrzymają jeszcze lepiej dopasowane propozycje tytułów na bazie dotychczasowych wyborów, a w przypadku nowo zarejestrowanych klientów podstawą do rekomendacji będą deklaracje zebrane w ramach nowego procesu onboardingu do aplikacji” – czytamy w komunikacie.
„W aplikacji Empik Go oferujemy naszym klientom ponad 200 tys. tytułów – audiobooków, ebooków i podcastów – z kilkunastu gatunków. Przy tak rozległym i różnorodnym katalogu kluczowe jest zastosowanie odpowiednich modeli rekomendacyjnych, tak aby każdy użytkownik czuł, że w aplikacji bez problemu znajdzie coś dla siebie. Łatwość i skuteczność pozyskania pożądanych treści wpływa na doświadczenia klienta, jego zadowolenia z usługi i długoterminową lojalność, a tym samym przekłada się na lifetime value” – powiedziała senior director of digital content w Grupie Empik Anna Winnicka, cytowana w komunikacie.
Spółka planuje finalizację projektu i pełne wdrożenie w aplikacji Empik Go w I kwartale 2026 roku. Projekt „Wykorzystanie sztucznej inteligencji do personalizacji CEX, rekomendacji produktów i automatyzacji procesów sales-mktg” został także wybrany do dofinansowania z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach ścieżki SMART. Kwota dofinansowania z Funduszy Europejskich wynosi 1 968 252,98 PLN. Całkowity koszt realizacji projektu przekracza natomiast 5,5 mln zł. To drugi projekt w ostatnim roku, który został doceniony za innowacyjny charakter i uzyskał dofinansowanie. Łączna suma środków przyznanych Grupie Empik na rozwój innowacji przekracza 4 mln zł, podano w materiale.
Empik to wiodący wielokanałowy retailer i czołowa platforma e-commerce w Polsce.
Źródło: ISBnews