Zakończenie 2023 roku było dla Martes Sport bardzo pracowitym okresem. Tylko w grudniu światło dzienne ujrzały powiększone oraz całkowicie zmodernizowane powierzchnie handlowe w CH Bonarka Kraków (z 800 m2 na 1300 m2), Galerii Katowickiej (z 999 m2 na 1520 m2) oraz Galerii Cuprum Arena Lubin (z 1000 m2 do 1200 m2).
Sieć sklepów stacjonarnych Martes Sport na koniec 2023 r. liczyła 376 placówek w Polsce, Czechach oraz Rumunii. Martes Sport obecnie prowadzi zaawansowane rozmowy na temat ekspansji w kolejnych krajach.
Początek bieżącego, 2024 roku również będzie obfitował w kolejne konsolidacje i powiększenia sklepów. Powierzchnia CH Turawa w Opolu zwiększy się z 700 m2 do 1800 m2, a Auchan Gdańsk z 700 m2 na 1100 m2. Martes Sport planuje także powrót do CH Pogoria w Dąbrowie Górniczej, zajmując powierzchnię 1230 m2.
W 2024 roku planowanych jest co najmniej 30 nowych lokalizacji na terenie całej Polski.
Martes Sport poszukuje obecnie powierzchni w przedziale od 1500 m2 do 4000 m2 w obrębie dużych ośrodków miejskich. Oferta handlowa w tych salonach sprzedaży będzie nieustannie poszerzana. Zwiększenie powierzchni zapewnia sieci większą elastyczność poprzez dodawanie nowych kategorii produktów lub dostosowywanie przestrzeni do ofert sezonowych.
Dominującą pozycję w asortymencie sprzedaży sklepów Martes Sport stanowią marki własne należące do firmy MS Trademarks, m.in. Elbrus, Huari, Radvik, Aquawave, Fitanu, Iguana, Martes Essentials, Cool Slide oraz IQ Cross The Line.
W ocenie przedstawicieli Martes Sport duże miasta potrzebują od 2 do 4 sklepów umiejscowionych w możliwe najlepiej skomunikowanych Centrach Handlowych. Powinny one przyciągać klientów przede wszystkim łatwym dostępem, bogatą ofertą, jednocześnie tworząc synergię z dynamicznie rozwijającą się sprzedażą e –commerce w ramach usługi Click&Collect.
Analogicznie do rozwoju sieci offline, Grupa Kapitałowa Martes Sport kładzie mocny nacisk na rozbudowę i zasięg swoich kanałów e-commerce. Istniejące obecnie sklepy zostaną wsparte poprzez przygotowany dla nich nowoczesny i zautomatyzowany magazyn.
Będzie to kolejny krok milowy rozwoju firmy do osiągnięcia w przyszłości w jeszcze większym stopniu synergii i optymalizacji sprzedaży pomiędzy siecią sklepów stacjonarnych, a sprawnie działającą platformą e-commerce.
Źródło: Spółka