Grupa WP planuje rozpocząć od stycznia 2024 r. sprzedaż powierzchni reklamowych na szerszą skalę poza Polską i w pierwszym etapie wybrała do tego celu trzy kraje: Czechy, Rumunię i Bułgarię, poinformował prezes Jacek Świderski.
„Zasób powierzchni zagranicznych budujemy w Wirtualnej Polsce Holding od blisko dwóch lat i doszliśmy do wniosku, że ten okres spowolnienia jest dobrym momentem, żeby zacząć te powierzchnie monetyzować. […] Czechy, Rumunia i Bułgaria to są te kraje, które wybraliśmy na pierwszy etap naszej zagranicznej przygody” – powiedział Świderski podczas wideokonferencji.
Wyjaśnił, że w tych krajach obecnie Grupa sprzedaje kampanie „w jakiejś zauważalnej skali”, po przejściu z fazy eksperymentalnej, która trwała blisko dwa lata.
„Ten etap ekspansji podzieliliśmy […] na dwa kroki. Krokiem pierwszym, który już się dzieje od dwóch tygodni, jest wyjście do naszych obecnych polskich reklamodawców, z którymi mamy trzydziestoletnie relacje – głównie z tych czterech branż: odzież, biżuteria, kosmetyki oraz produkcja (w tej produkcji mamy na myśli głównie naszych producentów mebli czy stolarki okiennej) – z którymi od lat współpracujemy, a którzy działają w regionie Europy Środkowo-Wschodniej” – wskazał Świderski.
„I w drugim kroku, który wydarzy się od stycznia 2024 będziemy już otwarci na przyjmowanie kampanii nie tylko od polskich klientów, nie tylko od klientów z własnej grupy kapitałowej – bo nasze spółki oczywiście też z tej reklamy zaczynają już w tej chwili korzystać – ale będziemy się otwierać na klientów zagranicznych. Mamy w tej chwili zaledwie jedną osobę, która prowadzi aktywną sprzedaż zagraniczną, a od stycznia zamierzamy ten dział mocno rozbudować i wejść na nowy etap rozwoju biura reklamy” – dodał prezes.
Podkreślił, że elementem ekspansji zagranicznej będzie wykorzystanie także projektów WP ads oraz Sales Booster.
Poinformował także, że jednym z działań związanych z internacjonalizacją grupy kapitałowej było zatrudnienie dedykowanej osoby, która za tę ekspansję odpowiada. W związku z tym Bartłomiej Haber objął funkcję wiceprezesa do spraw międzynarodowych w grupie.
„To ma na celu wzmocnienie tych wszystkich wątków związanych z umiędzynarodowieniem. Wirtualna Polska przez 30 lat była podmiotem działającym tylko i wyłącznie na polskim rynku, w związku z tym postrzegamy to jako spore wyzwanie, aby próbować podbijać rynki zagraniczne i chcieliśmy, żeby to było również zaadresowane w strukturze” – podsumował Świderski.
Grupa WP to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową i subskrypcyjną oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu Wirtualna Polska, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne oraz oferuje produkty subskrypcyjne w internecie (Audioteka, Pilot WP). W usługach e-commerce Grupa działa głównie w branży turystycznej (m.in. Wakacje.pl, Grupa Szallas, Nocowanie.pl) i finansowej (Superauto.pl i Totalmoney.pl). Od 2015 r. Wirtualna Polska Holding jest notowana na GPW; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
Źródło: ISBnews