Grupa WP liczy na trzykrotny wzrost przychodów swojej brokerskiej sieci reklamowej, poinformował prezes Jacek Świderski.
„WP Media, główny beneficjent naszych produktów technologicznych, notuje ponadrynkowe wzrosty w ostatnich 4 latach. Bardzo zależy nam, żeby te dobre wyniki w branży reklamowej utrzymać. Nowe produkty mają nam w tym pomóc. Pierwszy, najważniejszy, na którym się skupiamy i liczymy, że będzie istotnym napędem wzrostu w najbliższych kwartałach, to nasza brokerska sieć reklamowa” – powiedział Świderski podczas wideokonferencji.
Zaznaczył, że grupa jest bardzo zadowolona z jej rozwoju.
„Naszym celem jest potrojenie przychodów. W zeszłym roku udało się te przychody podwoić. Także dodatkowo przyspieszamy. Intensywnie wspinamy kolejnych publisherów, wydawców, często wieloletnich konkurentów, co jest niewątpliwym sukcesem” – zaznaczył prezes.
Wskazał, że Grupa WP przynosi popyt dla swoich klientów ze świata e-commerce wykorzystując swój zbudowany w ostatnich latach „najnowocześniejszy stack reklamowy”. Grupa zaczęła ponadto ekspansję tego produktu za granicę.
„Wiążemy duże nadzieje z systemem jeden login, umożliwiający zunifikowane logowanie w całym polskim internecie i nie tylko. Wzrost tej usługi nas cieszy. Budujemy szeroką koalicję dla tego rozwiązania, które oferuje wysoką konwersję dla sklepów e-commerce” – dodał Świderski.
Kolejnym produktem, z jakim grupa wiąże duże nadzieje jest WP Ads – do samodzielnego zarządzania kampaniami dla e-commerce. Produkt ma pomóc m.in. w unikaniu pośrednictwa globalnych platform, co ma wpływ na cenę i rozliczenie od faktycznej sprzedaży.
„Udało się dotrzeć już do 91% polskiego internetu. Mamy 100 klientów, którzy założyli konto w ostatnich 8 miesiącach. Dodajemy teraz nowe produkty, otwierające na klientów innych niż e-handel. Otwieramy się na pełne spektrum reklamodawców z każdej branży” – wskazał prezes.
Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej – Money oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii – np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej – np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym – np. Pudelek. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r.
Źródło: ISBnews