Grupa Żabka nie widzi istotnych zmian w pozytywnym trendzie na rynku handlu detalicznego w październiku i w nastrojach konsumentów, poinformował Group Chief Strategy & Development Officer Tomasz Blicharski.
„W październiku nie widzimy jakichś istotnych zmian w pozytywnym trendzie sprzedażowym, jaki widzieliśmy ostatnio i nie widzimy też zapaści konsumenta, ale stały wzrost popytu na nasze produkty w sklepach. LFL rośnie nie tylko wartościowo, a też wolumenowo, zaś rynek w III kw. także rósł” – powiedział Tomasz Blicharski podczas wideokonferencji.
Grupa Żabka odnotowała 319 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. 2024 r. wobec 225 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 664 mln zł wobec 597 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1 093 mln zł wobec 934 mln zł zysku rok wcześniej, a skorygowany wynik EBITDA zwiększył się do poziomu 1 119 mln zł (+ 17,8% r/r). Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 6 578 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 5 594 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2024 r. spółka miała 377 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 148 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 17726 mln zł w porównaniu z 14771 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 2472 mln zł wobec 1 935 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience liczącą ponad 10 900 sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów przez całą dobę w dowolny dzień tygodnia. Grupa dysponuje również zaawansowaną, stale rozwijaną ofertą cyfrową. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2024 r.
Źródło: ISBnews