InPost wraz z platformą Modivo, po okresie testów, wdrażają produkcyjną wersję zamkniętego obiegu opakowań EkoBox InPost, podał InPost. To koncept ekologicznych opakowań wielokrotnego użytku i pierwszy w Polsce system wtórnego obiegu opakowań dla e-sklepów, podkreślono.
Każda przesyłka zamówiona z dostawą do Paczkomatu InPost w pudełku EkoBox i ponownie zwrócona do Paczkomatu to szansa na zrobienie czegoś dobrego dla planety, podkreślono. Pudełka EkoBox powstały przy współpracy z duńską firmą ReZIP.
„Przez kilka ostatnich miesięcy wspólnie z naszym partnerem testowaliśmy opakowania wielokrotnego użytku EkoBox. Teraz mogę potwierdzić, że testy wypadły więcej niż pozytywnie, a system EkoBox spotkał się z olbrzymim zainteresowaniem naszych klientów. Dlatego już teraz zdecydowaliśmy się wprowadzić nasz zamknięty system obrotu opakowaniami wielokrotnego użytku na pełną skalę. Robimy to dlatego, że rosnąca popularność zakupów online przyczynia się do wzrostu ilości używanych opakowań, a w konsekwencji odpadów” – powiedział prezes InPostu Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.
Podkreślił, że dzięki używaniu EkoBox, możemy nawet dziesięciokrotnie ograniczyć ilość kartonu w obiegu, a tym samym znacznie zmniejszyć ilość odpadów. EkoBox jest zrobiony z ekologicznego kartonu w pełni nadającego się do recyklingu. Posiada certyfikat FSC, który świadczy o wykorzystaniu certyfikowanych surowców w procesie produkcji opakowań.
„Chciałbym potwierdzić, że w odpowiedzi na prośby klientów, którzy także chcieliby korzystać z EkoBox, udostępnimy możliwość dołączenia do programu EkoBox, każdemu odpowiedzialnemu podmiotowi z branży e-commerce, który chce włączyć się w ograniczenie ilości odpadów generowanych przez branżę. Ograniczenie tworzonych przez naszą cywilizację gór śmieci to wyzwanie, z którym musimy poradzić sobie jak najszybciej” – zadeklarował prezes.
Prezes Modivo Damian Zapłata wskazał, że Modivo jako pierwszy e-commerce udostępnił klientom opakowania wielokrotnego użytku, a inicjatywa ta została przyjęta pozytywnie.
„Jest to dla nas sygnał, że wspólnie z naszymi świadomymi klientami możemy zadbać o środowisko i wprowadzać zakupową rewolucję na rzecz zrównoważonego rozwoju. Jako lider fashion-tech na polskim rynku mamy ogromną przyjemność podejmowania inicjatyw pionierskich, których nikt inny nie podejmuje. W tym przypadku kibicujemy jednak wszystkim sklepom online. Nie ma tutaj rywalizacji ani konkurencji. Im większy sukces przyniesie ten projekt, tym większą radość będziemy z niego czerpać. Ostatecznie mamy wspólny cel: edukację na rzecz odpowiedzialnych zakupów” – powiedział Zapłata.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Modivo to europejski lider e-commerce sprzedaży odzieży, obuwia i akcesoriów, który łączy ofertę eobuwie.pl oraz Modivo. Platformy sprzedażowe spółki dostępne są w kilkunastu krajach europejskich. W największych polskich aglomeracjach spółka prowadzi także sprzedaż stacjonarną.
Źródło: ISBnews