InPost nie obawia się, że jego rentowny model biznesowy może zostać łatwo skopiowany, skutkując dużą presją konkurentów w Polsce, ocenił prezes Rafał Brzoska. Podkreślił, że spośród ponad 60 projektów automatów paczkowych w Europie tylko InPost nie przynosi strat.
„Od momentu, w którym weszliśmy na giełdę w Amsterdamie i pokazaliśmy nasz biznes model pojawiło się 5 czy 6 konkurentów w Polsce. Ale proszę popatrzeć na wyniki kwartału – rynek rośnie o 12% wolumenowo, InPost rośnie o 20%. To oznacza, że […] jeżeli komuś się wydaje, że rozstawienie blaszanej maszyny w dziesiątkach tysięcy sztuk zagwarantuje kopię biznes modelu InPostu, to jest to droga donikąd. Dziś w Europie są 62 projekty automatów paczkowych. Wszystkie przynoszą straty oprócz jednego projektu – InPostu” – powiedział Brzoska podczas konferencji prasowej, pytany jak zapatruje się na konkurencję w Polsce.
Podtrzymał również, że projekt usługi cross-border rozwija się zgodnie z planem i będzie ona w tym roku uruchomiona na wszystkich rynkach InPostu.
Prezes poinformował także, że spółka nadal będzie przyglądać się potencjalnym możliwościom akwizycji na dotychczasowych rynkach, bez rozszerzania „geografii”.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews