Kino Polska TV zakłada, że trendy wynikowe z I półrocza zostaną zachowane w II półroczu, wynika z wypowiedzi członek zarządu grupy Katarzyny Woźnickiej.
„Drugie półrocze, zwykle ze względu na sezonowość, jest tym lepszym półroczem. To, co obserwujemy na rynku i w wynikach pozwala wysnuć wniosek, że wszystkie trendy z I półrocza zostaną zachowane w II półroczu” – powiedziała Woźnicka podczas wideokonferencji.
W I poł. 2023 r. spółka miała 23,77 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 21,44 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 144,8 mln zł w porównaniu z 139,34 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 60,47 mln zł wobec 57,31 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Woźnicka dodała, że grupa pracuje nad większą efektywnością w kluczowych obszarach i chce osiągnąć kolejne synergie z głównym akcjonariuszem Canal+ chociażby w zakresie wykorzystania bibliotek, czy wzajemnych świadczeń. „Cały czas trwają dalsze analizy, jest to jeden z celów, czyli podnoszenie efektywności i lepsze wykorzystanie aktywów. […] Pracujemy nad zwiększeniem naszego zasięgu międzynarodowego z Canal+. Wspólnie uruchomiliśmy Canal+ w Czechach, a dalsze projekty są rozważane” – wskazała członek zarządu.
W kwestii perspektyw segmentu produkcji kanałów, w ramach współpracy z Canal+, Woźnicka zaznaczyła, że „będą kolejne projekty”. „Zakładamy tu zbliżone przychody jak w I półroczu. To usługa która wykonujemy co miesiąc, więc dokładnie tak samo powinno wyglądać II półrocze” – stwierdziła Woźnicka.
Zaznaczyła, że pierwszy cel inwestycji z rosnącej nadwyżki gotówkowej to inwestycje w kontent, czy produkcje własne. „Zakładamy utrzymanie poziomu inwestycji w produkcję. Kwestia potencjalnej dywidendy zostanie podjęta po zamknięciu roku” – zaznaczyła członek zarządu.
Jeśli chodzi o kanał Stopklatka, Woźnicka wskazała, że grupa czeka na pełne zakończenie procesu refarmingu, który ma nastąpić na koniec roku. „Wtedy oczekujemy powrotu do tego poziomu oglądalności, który mieliśmy przed refarmingiem i do kontynuowania trendu wzrostowego” – powiedziała.
Ponadto wskazała, że kanały Kino Polska wróciły już do jednego z operatorów. Czasowa nieobecność miała negatywny wpływ na wyniki I półrocza. „Powrót już się wydarzył i widzimy pierwsze efekty. Więcej pozytywnych efektów będziemy widzieć zapewne w następnym kwartale. Jest duża szansa, że wrócimy na tory, które mieliśmy do tej pory” – oceniła członek zarządu.
W przypadku spadków przychodów z odsprzedaży licencji w I półroczu, z powodu mniejszej aktywności i czasowych rozpoznań przychodów z tytułu licencji, Woźnicka oceniła, że przewidywania grupy są takie, że II półrocze w tym obszarze „powinno być znacznie lepsze”.
Kino Polska TV to grupa medialna. Głównymi gałęziami biznesowymi grupy są: emisja i produkcja kanałów telewizyjnych, dystrybucja, działalność wydawnicza, produkcja filmowa, rekonstrukcja i archiwizacja dzieł polskiej kinematografii oraz internet. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r.
Źródło: ISBnews