Lidl Polska, którego sieć liczy ponad 850 sklepów, planuje utrzymać tempo ekspansji w naszym kraju na poziomie kilkudziesięciu obiektów rocznie, poinformowała ISBnews dyrektor komunikacji korporacyjnej i CSR Aleksandra Robaszkiewicz. Lidl Polska nadal zamierza wspierać eksport polskich dostawców i ich produktów na rynkach zagranicznych po tym, jak w 2022 r. sięgnął on niemal 5,4 mld zł.
„Lidl Polska liczy w tej chwili ponad 850 sklepów, ulokowanych na terenie całego kraju. Otwieramy kilkadziesiąt obiektów rocznie i takie tempo ekspansji planujemy utrzymać, rozwijając się w sposób organiczny” – powiedziała Robaszkiewicz w rozmowie z ISBnews.
„Budujemy nowe sklepy zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych miejscowościach. Inwestujemy w miejscach dobrze skomunikowanych, stwarzających możliwość budowy komfortowego parkingu. W ciągu najbliższych miesięcy kolejne sklepy Lidl Polska zostaną otwarte m.in. w województwach pomorskim, podlaskim, lubelskim, małopolskim oraz wielkopolskim” – dodała.
Zaznaczyła też, że inflacja, rosnące ceny gazu, energii i innych surowców to obecnie realne wyzwanie dla wielu branż, w tym sektora handlu.
„Mają one również bezpośredni wpływ na wzrost kosztów produkcji i ostateczne ceny produktów. Aby w możliwie największym stopniu ograniczyć wpływ tych czynników na naszą ofertę, stawiamy na wieloletnie kontrakty, w ramach których wspólnie z naszymi partnerami zapewniamy klientom konkurencyjne ceny” – powiedziała dyrektor.
„Dodatkowo, dzięki wieloletnim proekologicznym inwestycjom, udało nam się znacznie ograniczyć koszty utrzymania sklepów i magazynów. Od lat inwestujemy w rozwiązania takie jak fotowoltaika czy gruntowe pompy ciepła. Aktualne, trudne warunki rynkowe potwierdziły, że te kroki mają wpływ na długofalowe ograniczenie kosztów” – dodała.
Oceniła, że ze względu na rosnącą inflację oraz trudną sytuację ekonomiczną, dla polskich rodzin i konsumentów bardzo istotną wartością stał się atrakcyjny stosunek ceny do jakości produktów. Wskazała, że Lidl Polska poszerza asortyment marek własnych tak, aby nowe produkty cechowała wysoka jakość, atrakcyjna cena i były przyjazne dla środowiska. Lidl Polska dąży, by jego ceny były bardzo atrakcyjne w stosunku do rynku krajowego.
„Istotny wkład w budowanie marek własnych mają polscy dostawcy, którzy w dużej mierze pomagają nam je tworzyć. Są to zarówno duże, jak i mniejsze przedsiębiorstwa, m.in. Maspex, Animex Foods czy Magda Roślinna. Klienci często i chętnie sięgają po produkty marek własnych, wiedząc, że w ten sposób zyskują wysoką jakość oraz niską cenę. Pomimo rosnących kosztów pozyskania surowców zapewniamy bardzo niskie, atrakcyjne ceny na szereg produktów dostępnych w naszych sklepach” – zaznaczyła.
I podkreśliła, że bardzo ważnym celem dla firmy jest współpraca z polskimi dostawcami, która przekłada się na silny i pozytywny wpływ na rodzimą gospodarkę.
„Na co dzień współpracujemy z ponad 820 dostawcami z Polski, natomiast w naszej ofercie klienci znajdą ponad 440 produktów z oznaczeniem 'Produkt polski’. Jednym z kolejnych celów Lidl Polska jest wspieranie eksportu polskich wyrobów w ramach marek własnych Lidl. 2022 rok był pod względem eksportu rekordowy – tylko w ub.r. prawie 300 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidl na 28 zagranicznych rynków, na których obecny jest Lidl. Wartość tego eksportu wyniosła blisko 5,4 mld zł” – przypomniała.
„Natomiast w ciągu pięciu lat (2018-2022) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 18 mld zł. Wartość dotycząca eksportu od lat stale rośnie – Lidl Polska w dalszym ciągu zamierza promować oraz wspierać eksport polskich produktów na rynkach zagranicznych” – powiedziała także Robaszkiewicz.
Wcześniej spółka podawała, że TOP 8 zagranicznych rynków eksportowych dla Lidl Polska i polskich dostawców w ujęciu wartościowym stanowiły w 2022 r.: Rumunia, Słowacja, Czechy, Litwa, Węgry, Łotwa, Bułgaria oraz Wielka Brytania. Największym uznaniem za granicą pod względem wartościowym oraz ilościowym cieszyło się polskie mięso, wędliny, ser żółty oraz masło.
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Obecnie w 31 krajach istnieje ponad 12 000 sklepów Lidl, a w Polsce ponad 850.
Źródło: ISBnews