Orlen rozpoczął postępowanie zakupowe na wybór agencji reklamowych 360, mające na celu wybór dużych agencji kreatywno-strategicznych oraz agencji specjalizujących się w działaniach trade marketingowych, podała spółka.
„Wybór nowych agencji reklamowych ma kluczowe znaczenie dla naszej grupy kapitałowej. Stanowi podstawę realizacji długofalowych celów marketingowych. Zależy nam na współpracy z najlepszymi agencjami na rynku i otwartym dialogu z branżowymi organizacjami o wzajemnych potrzebach i oczekiwaniach. Liczymy na dobrą współpracę na satysfakcjonujących dla obu stron warunkach” – powiedział dyrektor biura marketingu Orlenu Piotr Suchodolski, cytowany w komunikacie.
Postępowanie zostało podzielone na dwie części:
1) ATL: mające na celu wybór dużych agencji kreatywno-strategicznych,
2) BTL: w którym zależy nam na wyborze agencji specjalizujących się w działaniach trade marketingowych, wskazano.
W wyniku postępowania zostanie podpisanych kilka umów ramowych w obu kategoriach w celu zapewnienia kompleksowego wsparcia potrzeb spółek z Grupy Orlen. Nowe agencje będą współpracowały nie tylko z różnymi biurami w ramach struktur Orlenu (marketing, sponsoring, komunikacja), ale będą również miały możliwość realizacji działań z innymi spółkami grupy, w tym z: Energą, Anwilem, PGNiG Obrót Detaliczny, Ruchem, Orlen Oil czy Orlen Paliwa, wymieniono w materiale.
Grupa Orlen zarządza rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi działalność detaliczną w Europie Środkowej, wydobywczą w Polsce, Norwegii, Kanadzie i Pakistanie, a także zajmuje się produkcją energii, w tym z OZE i dystrybucją gazu ziemnego. W ramach budowy koncernu multienergetycznego spółka sfinalizowała przejęcia Energi, Grupy Lotos oraz PGNiG. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 372,64 mld zł w 2023 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews