PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) ogłosiły przetarg na przebudowę kolejnego odcinka trasy Chabówka – Nowy Sącz, tym razem pomiędzy Limanową a bocznicą Klęczany, podał zarządca sieci kolejowej.
„Zakres prac w ogłoszonym przetargu na odcinku Limanowa – bocznica Klęczany obejmuje m.in. budowę nowej stacji i przystanków, zwiększających dostępność i komfort pasażerów. Na stacji Męcina oraz na przystankach Mordarka i Chomranice, będą nowe, wysokie perony, ułatwiające wsiadanie do pociągów. Komfort zapewnią wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowanie. Perony zostaną wyposażone również w system ścieżek naprowadzających dla osób niewidomych i niedowidzących. Na stacji Męcina, przewidziano dodatkowo budowę windy, która zwiększy dostęp do kolei wszystkim podróżnym. Przebudowa stacji Limanowa zaplanowana jest w ramach osobnego zdania” – czytamy w komunikacie.
Planowane prace między Limanową a Klęczanami, podobnie jak na innych odcinkach trasy, to również budowa nowych torów i wyposażenie linii w sieć trakcyjną oraz przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Tory na odcinku Limanowa – Klęczany, na długości ok. 8 km – zostaną poprowadzone w nowym miejscu, podano także.
Modernizacja trasy nr 104 Chabówka – Nowy Sącz, to część większego przedsięwzięcia zarządcy infrastruktury kolejowej. Przygotowywane jest połączenie kolejowe Podłęże – Piekiełko, które oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmuje budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną, przypomniano.
W lutym ogłoszono także przetarg na modernizację odcinka Rabka Zaryte – Mszana Dolna. Zakres podstawowy w ogłoszonych przetargach planowany jest do finansowania ze środków Krajowego Planu Odbudowy, przypomniano także.
Źródło: ISBnews