Powerdot uruchomił 50 punktów ładowania aut elektrycznych w kilkunastu parkach handlowych zlokalizowanych w różnych częściach Polski, a do końca przyszłego roku zamierza podwoić liczbę takich inwestycji, podała spółka.
W gronie partnerów Powerdot w tego typu projektach są duzi inwestorzy, tacy jak: Falcon Investment Management, Grupa Napollo, Redkom Development, MS Retail. Parki handlowe powstają m.in. w mniejszych miejscowościach, w których brakowało dotąd nowoczesnej oferty handlowej, a także przy nowopowstających osiedlach mieszkaniowych w dużych aglomeracjach.
„Jesteśmy w trakcie budowy kolejnych stacji ładowania usytuowanych w parkach handlowych. Do końca przyszłego roku powinniśmy mieć co najmniej 100 działających punktów ładowania przy tego typu obiektach. Jednocześnie ustalamy warunki następnych, dużych kontraktów. Parki handlowe, ze względu na swój wyjątkowy i bardzo praktyczny format, są ważnym elementem programu inwestycyjnego Powerdot. Realizujemy go w modelu destination charging, zakładającym ładowanie auta elektrycznego przy okazji wykonywania codziennych czynności, a więc bez straty czasu” – powiedział dyrektor generalny Powerdot w Polsce Grigoriy Grigoriev, cytowany w komunikacie.
Specyfika parków handlowych wymaga dostosowania budowanej tam infrastruktury ładowania do zachowań klientów odwiedzających tego typu obiekty.
„Retail parki charakteryzują się dużą częstotliwością odwiedzin, rozkładających się równomiernie w ciągu tygodnia i trwających od kilkunastu do kilkudziesięciu minut. Dlatego stacje ładowania usytuowane przy tego typu obiektach powinny charakteryzować się dość dużą mocą, umożliwiającą szybkie naładowania auta. Powinna ona wynosić od 60 do 120 kW, a w niektórych wypadkach nawet 250 kW” – ocenił dyrektor operacyjny Powerdot Karol Żebrowski.
Inwestycje w parkach handlowych Powerdot realizuje w takich miastach, jak: Szczecin, Piotrków Trybunalski, Opole, Gniezno, Pszczyna, Olkusz, Biłgoraj, Grudziądz, Żagań, Miechów, Sochaczew, Kępno, Golub-Dobrzyń, Bolesławiec, Jarocin, Miejsce Piastowe, Grodzisk Wielkopolski czy Łapy.
„Tego typu obiekty powstają często w mniejszych miejscowościach, w których jeszcze stosunkowo rzadko widuje się auta elektryczne. Wierzymy, że budując tam stacje ładowania przyczyniamy się do rozwoju elektromobilności w Polsce” – podsumował szef Powerdot.
Powerdot jest firmą o korzeniach portugalskich, działającą w różnych krajach Europy. W sumie ma już ponad 3 000 punktów ładowania i ponad 8 000 kolejnych w trakcie budowy. Obecnie w Polsce Powerdot jest w trakcie budowy ok. 800 stacji ładowania, a ponad 50 urządzeń jest już dostępnych dla użytkowników.
Źródło: ISBnews