Salad Story – polska sieć typu fast food ze zdrową żywnością – otworzyła 2 nowe restauracje w Warszawie i Krakowie, a do końca 2023 roku chce rozbudować sieć z 41 do 57 lokali, podała spółka. W planie jest także rozpoczęcie przygotowań do debiutu na NewConnect w 2023 lub 2024 roku.
Wystartowała właśnie emisja crowdfundingowa spółki o celu 3,2 mln zł, prowadzona we współpracy z Beesfund.
Do końca 2023 roku sieć Salad Story powiększy się o 16 kolejnych restauracji. Aż 13 z nich zlokalizowanych będzie w Warszawie i okolicach. Kolejne 3 lokale zostaną otwarte w Krakowie, a dodatkowo po jednym lokalu w Trójmieście i we Wrocławiu, zapowiedziano.
„Plan minimum na ten rok to 7 lokali, w tym 5 w Warszawie oraz 2 w Krakowie” – powiedziała założycielka i prezes Salad Story Anna Krajewska, cytowana w komunikacie.
Obecnie koncept gastronomiczny liczy 41 lokali i notuje średnio 40-45 mln zł przychodu rocznie. W 2021 roku sprzedano ponad 800 tys. sałatek i ponad 430 tys. wrapów. Firma zanotowała obrót 41,42 mln zł przychodów, a rok zamknęła zyskiem 3,17 mln zł.
„Na odzyskaniu poziomu przychodów sprzed lockdownu zaważyło drugie półrocze 2021, w którym obrót przekroczył 24 mln zł. Zysk netto wyniósł 4,64 mln zł i pozwolił nadrobić stratę z pierwszych miesięcy ubiegłego roku” – powiedział dyrektor finansowy w Salad Story Dariusz Strojewski.
Firma jest w trakcie m.in. rozbudowy kuchni centralnej w Warszawie i magazynów, aby sprostały skalowaniu biznesu, pracuje też nad stworzeniem platformy orderingowej w modelu e-commerce i automatyzacją obsługi online.
„Jeśli inwestycje przebiegną zgodnie z planem i sytuacja makroekonomiczna na to pozwoli, już w 2023 lub 2024 roku rozpoczniemy przygotowania do debiutu na NewConnect. Rozważymy też wypłaty dywidendy” – podsumowała Krajewska.
Źródło: ISBnews