Samsung osiągnął ponad 40% udział w polskim rynku TV pod względem wartości w 2022, podała spółka, powołując się na dane firmy badawczej Omdia.
„Dane firmy badawczej Omdia za 2022 rok potwierdzają, że Samsung jest światowym numerem jeden na rynku telewizorów i to już po raz 17. Podobnie jest w Polsce, gdzie ekrany Samsung są najchętniej wybierane od 18 lat (według wewnętrznych danych firmy Samsung). Co więcej, pierwsze dane z 2023 roku umacniają pozycję firmy z ponad 40% udziałem w rynku pod względem wartości” – czytamy w komunikacie.
Na polskim rynku widać wpływ globalnych trendów, czyli rosnącą popularność dużych i bardziej zaawansowanych telewizorów. W oparciu o dane znanej pracowni badania rynku, rok 2022 był dla Samsung Polska rekordowy, jeśli chodzi udział w sprzedaży telewizorów kategorii Premium (w cenie powyżej 1500 USD), w którym to segmencie firma osiągnęła ponad 43% udziału wartościowego, podano także.
„Premierowe telewizory OLED szybko zdobyły klientów w Polsce. Świadczą o tym najnowsze dane GfK – w lutym 2023 r. telewizory Samsung OLED odnotowały najlepsze jak dotychczas wyniki i miały 37% udziału w rynku pod względem wartości sprzedaży. Jak wynika z wewnętrznych danych firmy Samsung, nasz kraj jest pierwszym na świecie, w którym w lutym cieszyły się one największą popularnością w swojej kategorii” – czytamy dalej.
Samsung Electronics Co., Ltd. jest jednym ze światowych liderów w gronie firm technologicznych.
Źródło: ISBnews