Sieć dyskontów niespożywczych Action chce utrzymać obecne tempo rozwoju, otwierając kolejne nowe sklepy w Polsce, poinformował ISBnews dyrektor generalny Action w Polsce Paweł Essel. Wskazał też, że w Polsce Action nie planuje na razie otwarcia sklepu internetowego.
„W 2024 r. zamierzamy otworzyć kolejne sklepy, ponieważ widzimy rosnące zapotrzebowanie ze strony naszych klientów. Jesteśmy jednym z najdynamiczniej rozwijających się dyskontów niespożywczych w Europie, dlatego chcemy utrzymać obecne tempo rozwoju, otwierając kolejne nowe sklepy w atrakcyjnych lokalizacjach. Tym samym nie ujawniamy konkretnych danych liczbowych. [W kolejnych latach] z pewnością planujemy budowę kolejnych obiektów w Polsce, […] wzmocnionych odpowiednio rozbudowanym łańcuchem dostaw” – powiedział ISBnews Paweł Essel.
Wskazał też, że w Polsce Action nie planuje na razie otwarcia sklepu internetowego. Do tej pory Action rozszerzył swoją ofertę e-commerce o sklep w Holandii i w Belgii.
„Każdego tygodnia ponad 14 mln klientów w 11 krajach odwiedza nasze ponad 2500 sklepów, a 6,5 mln konsumentów odwiedza naszą stronę internetową. W Polsce skupiamy się na otwarciach sklepów stacjonarnych, nie planujemy na ten moment sklepu internetowego. Do tej pory uruchomiliśmy sklep internetowy w Holandii i Belgii. Nasza aplikacja Action została również wprowadzona w Hiszpanii (w październiku 2022 r.), Holandii, Francji, Belgii i Luksemburgu. W ten sposób nasi klienci mają całodobowy dostęp do naszych usług cyfrowych. Krok po kroku dodajemy kolejne funkcjonalności, aby jeszcze bardziej uprzyjemnić im korzystanie z aplikacji Action” – powiedział dyrektor generalny.
Nie chciał jednak zdradzić, jakiej wielkości środki przeznaczy na inwestycje w Polsce w 2024 r.
„Z racji tego, że Action należy do spółki giełdowej, nie możemy udostępniać takich informacji ze względu na ograniczenia regulacyjne” – wytłumaczył.
Action podawała wcześniej, że zanotowała wzrost sprzedaży o 27,8% r/r do 11,3 mld euro w 2023 r. Sieć zwiększyła sprzedaż like-for-like o 16,7%, głównie dzięki wzrostowi liczby klientów w dotychczas otwartych sklepach. Action otworzyło 303 nowe obiekty w ub.r.. i ma łącznie 2 566 sklepów w 11 krajach europejskich, obsługujących średnio 15,3 mln klientów tygodniowo. W lutym br. Action otworzy też swój pierwszy sklep w Porto w Portugalii, która będzie dwunastym krajem, w którym funkcjonuje holenderski dyskont niespożywczy i planuje następne otwarcia sklepów.
Spółka podawała też, że jest na dobrej drodze do osiągnięcia celu na 2030 r., jakim jest zmniejszenie emisji CO2 z własnej działalności (zakres 1-2) o 60% w 2030 r. w porównaniu z rokiem bazowym 2021, przy jednoczesnym uwzględnieniu rozwoju firmy. Action przedstawi kompleksową aktualizację w marcu 2024 r.
Action to międzynarodowa sieć dyskontów niespożywczych z ponad 2 566 sklepami w 11 krajach europejskich, obsługujących średnio 15,3 mln klientów tygodniowo. Oferuje ponad 6000 artykułów w 14 kategoriach od artykułów codziennego użytku, jak środki czystości i produkty do pielęgnacji, po produkty do domu i ogrodu. W 2023 r. sieć otworzyła swój 500. sklep w Niemczech, 300. sklep w Polsce oraz 100. sklep w Austrii, a na początku stycznia 2024 r. otworzył swój 800. sklep we Francji. Na koniec 2023 r. firma zatrudniała 69 040 pracowników, co stanowi wzrost o 8 988 osób r/r.
Źródło: ISBnews