e-Kiosk, do którego należą platformy eKiosk, eGazety i Nexto z prasą cyfrową i e-bookami oraz agencja marketingowa eContentLAB, osiągnął 40-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży e-wydań w marcu (wobec lutego br.) oraz 41-proc. wzrost sprzedaży e-booków.
„Tak duże wzrosty to efekt epidemii. Większość z nas z oczywistych względów pozostaje w domach, a to sprzyja zainteresowaniu zakupami zdalnymi. Widzimy dynamiczny wzrost przychodów oraz liczby odwiedzających nasze serwisy internetowe. Także wydawcy z dużo większą intensywnością wprowadzają swoje tytuły do naszej dystrybucji” – powiedział prezes e-Kiosku Łukasz Piela, cytowany w komunikacie.
Epidemia koronawirusa i związane z nią obostrzenia wprowadzone na terenie całego kraju spowodowały zmiany zwyczajów konsumenckich. e-Kiosk dynamicznie reaguje na zwiększone zainteresowanie ze strony klientów, m. in. inwestując w dodatkowe narzędzia technologiczne oraz dostosowując działania marketingowe i sprzedażowe. W ramach należącej do spółki agencji eContentLAB promuje produkty oparte na rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości, które mogą stać się skutecznym narzędziem sprzedażowym dla przedsiębiorców, podkreślono.
„Zmieniające się nawyki konsumentów stwarzają nowe szanse. Poza prasą cyfrową i audiobookami mamy także rozwiązania technologiczne, które mogą pomóc przedsiębiorcom. W ramach agencji eContentLAB oferujemy aplikacje w rozszerzonej rzeczywistości, dzięki którym klienci mogą zobaczyć produkty w skali jeden do jednego, nie wychodząc z domu. Uważam, że epidemia może być dobrym czasem na rozważenie uruchomienia w firmie kanału sprzedaży opartego na tej technologii” – dodał Piela.
e-Kiosk jest największym dystrybutorem e-prasy w Polsce, który skupia w jednym miejscu zarówno katalog e-prasy, ebooków, jak i audiobooków. Celem spółki jest udostępnienie pełnej oferty publikacji, periodyków i książek w wersji cyfrowej. E-Kiosk rozwija też dystrybucję oprogramowania i świadczy usługi e-commerce dla wydawnictw. Do spółki należą brandy: eKiosk, eGazety, Nexto, ComPress oraz eContentLAB. Większościowym akcjonariuszem spółki jest Gremi Media.
Źródło: ISBnews