Strabag podpisał umowę ze spółką Tramwaje Warszawskie na zaprojektowanie i budowę nowej linii tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka oraz modernizację fragmentu linii wzdłuż ul Wolskiej w Warszawie, podała spółka. Wartość inwestycji realizowanej w formule „projektuj i buduj” wynosi 205 mln zł brutto. Kontrakt realizowany będzie w okresie 20 miesięcy od podpisania umowy, nie wliczając dwóch okresów zimowych.
„Przedsięwzięcie zakłada budowę nowego torowiska tramwajowego o długości 2,3 km wzdłuż ul. Kasprzaka, na odcinku od ul. Wolskiej do ul. Karolkowej oraz przebudowę torowiska w ul. Wolskiej, na odcinku Redutowa – Elekcyjna o długości 1,2 km. Powstanie ponad 3,5-kilometrowa dwutorowa linia tramwajowa w Warszawie” – czytamy w komunikacie.
W ciągu ul. Kasprzaka torowisko będzie zbudowane w pasie rozdzielającym jezdnie. Na odcinku od ul. Elekcyjnej do Redutowej trasa pobiegnie w zagłębieniu, a połączenie torów istniejącej odnogi prowadzącej wzdłuż ul. Wolskiej nastąpi pod skrzyżowaniem ul. Wolskiej i Kasprzaka. Północna jezdnia ul. Kasprzaka zostanie przebudowana. Powstanie także nowy wiadukt drogowy w pobliżu cerkwi na Woli, wskazano w materiale.
W ramach inwestycji Strabag wybuduje 10 przystanków tramwajowych, w tym 4 nowe zespoły peronowe, a 6 zostanie gruntownie zmodernizowanych. Aktualnie funkcjonujący przystanek tramwajowy Reduta Wolska będzie się znajdował na poziomie istniejącego przejścia podziemnego.
Inwestycja będzie miała także aspekt proekologiczny. Torowiska w ciągu ul. Kasprzaka zyskają nasadzenia, podkreślono.
Strabag obecnie prowadzi przebudowę węzła przesiadkowego wraz z modernizacją linii tramwajowej na Węźle Głębokie w Szczecinie oraz modernizuje linię w Grudziądzu, przypomniano.
Grupa Strabag działa w Polsce od 1987 roku. Przy zatrudnieniu ponad 6500 pracowników, roczne obroty Grupy wynoszą blisko 6 mld zł.
Źródło: ISBnews