Elektronicznych zakupów międzynarodowych dokonuje 69% Polaków, wynika z najnowszego PayPal eCommerce Index. Jednocześnie, w tym roku 33% obrotów polskich sprzedawców było generowanych przez zagraniczne zamówienia online.
„W 2022 r. na pierwszy plan wysuwa się transgraniczny handel elektroniczny. Bowiem już dziś prawie trzy czwarte (74%) Europejczyków i 69% Polaków dokonuje zakupów międzynarodowych – wynika z najnowszego PayPal eCommerce Index” – czytamy w komunikacie.
Według badania PayPal, w 2022 roku już 33% obrotów polskich sprzedawców było generowanych przez zagraniczne zamówienia online, co jest widocznie wyższe od średniej europejskiej wynoszącej 29%, podano także.
„Polska jest jednym z największych rynków eksportowych w Europie, obok Niemiec, ponieważ 89% sprzedawców prowadzi sprzedaż międzynarodową, na równi z Belgią, Irlandią i Izraelem, gdzie wskaźnik ten wynosi 86%. Warto zauważyć, że w każdym z tych przypadków około jedna trzecia całkowitych obrotów ze sprzedaży pochodzi z zagranicy. To pokazuje perspektywy dla handlu elektronicznego w Europie i ogromne możliwości, jakie mają dziś sprzedawcy internetowi” – skomentował dyrektor zarządzający PayPal na Europę Środkowo-Wschodnią i Izrael Efi Dahan, cytowany w komunikacie.
Platforma płatności cyfrowych PayPal wspiera ponad 400 mln konsumentów i sprzedawców na ponad 200 rynkach.
Źródło: ISBnews