Udział polskiego segmentu e-commerce w całości handlu detalicznego może okazać się w 2021 r. wyższy niż prognozowane przez OC&C Strategy Consultants 12%, uważa Allegro. W 2019 r. wskaźnik ten wyniósł (wg OC&C) 8,4%.
„Według OC&C, polski segment e-commerce będzie nadal odnotowywał szybki wzrost w nadchodzących latach. Penetracja e-commerce w Polsce wzrośnie do ok. 12% w 2021 r. (źródło: OC&C), napędzana przez stały trend przenoszenia się klientów na e-commerce oraz efektowi przyspieszenia z powodu programu Smart!, aż do 16% w 2024 r. (źródło: OC&C)” – czytamy w prospekcie.
„Grupa uważa, że faktyczny wzrost rynku może przekroczyć te prognozy. Np. w USA silny gracz o wyraźnej pozycji lidera doprowadził do szybkiego wzrostu w szeroko pojętym segmencie e-commerce. Grupa uważa, że ma potencjał, aby osiągnąć podobny rezultat w Polsce” – czytamy dalej.
Powołując się na dane OC&C, Allegro podało, że udział e-commerce w handlu detalicznym w Polsce wzrósł do 8,4% w 2019 r. z 5,8% w 2016 r.
Pierwotna oferta publiczna akcji Allegro.eu, obejmująca łącznie nie więcej niż 187 826 087 akcji zwykłych (z wyłączeniem akcji dodatkowego przydziału), rozpoczyna się dziś od budowy księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych (book-building potrwa do 28 września), podała spółka w prospekcie emisyjnym. Przedział cenowy ustalono na 35-43 zł za akcję, zaś maksymalną cenę dla inwestorów detalicznych ustalono na 43 zł za akcję. Przewidywany pierwszy dzień notowania akcji na GPW – na 12 października 2020 r. (lub w zbliżonym terminie).
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy osiągnęła wartość 28,4 mld zł (7,1 mld USD) w okresie 12 miesięcy zakończonym 30 czerwca 2020 r. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa.
Źródło: ISBnews