Grupa Wittchen chce w II poł. 2024 r. utrzymać wzrost sprzedaży oraz rentowność, planuje optymalizację kosztów logistyki i poprawę efektywności sieci sprzedaży oraz dalszą ekspansję międzynarodową i budowę świadomości marki, poinformował prezes Jędrzej Wittchen.
„W drugiej połowie roku chcemy być konsekwentni w działaniach i utrzymać wzrost sprzedaży oraz rentowność. Chcemy za wszelką cenę realizować efektywną sprzedaż i sprzedawać jak najwięcej nie tylko w Polsce, ale i na rynkach zagranicznych i budować świadomość marki. Optymalizujemy koszty i dopinamy naszą inwestycję [w Palmirach]” – powiedział prezes podczas wideokonferencji.
Dyrektor ds. finansowych i relacji inwestorskich Dariusz Kormański dodał, że zapasy – których poziom na koniec II kw. br. wynosił 108,7 mln zł i był bezpieczny – na pewno wzrosną przed IV kw., bo grupa musi być przygotowana i zatowarowana na IV kw., który jest tradycyjnie najlepszym kwartałem sprzedażowo. Na razie konsumenci wciąż są ostrożni, jeżeli chodzi o wydatki.
„Co do trzeciego kwartału, to nie dostrzegamy jakiegoś znacznego przyspieszenia” – wskazał dyrektor.
Podtrzymał jednocześnie plany i strategię wypłat przyszłych dywidend.
„Jesteśmy spółką dywidendową i chcemy dalej dzielić się z akcjonariuszami zyskiem” – stwierdził Kormański.
Grupa Wittchen podała wcześniej, że odnotowała 16,66 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2024 r. wobec 23,24 mln zł zysku rok wcześniej, zysk operacyjny we I półr. br. wyniósł 23,42 mln zł wobec 28,24 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 38,6 mln zł wobec 42,4 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 205,78 mln zł w I poł. 2024 r. wobec 206,74 mln zł rok wcześniej.
W II kw. Grupa Wittchen utrzymała wysoki poziom marży brutto na sprzedaży, która wyniosła 62,1%, co oznacza nieznaczny spadek r/r, który jest odzwierciedleniem silnej presji na ceny, szczególnie w kategorii bagaż, będącej od kilku lat najistotniejszą kategorią produktów oferowanych przez grupę, wskazano.
Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 7 krajach (wliczając Polskę), 46 platformy marketplace w 24 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach koło Warszawy, które zmodernizuje i rozbuduje. Obecne dwie hale magazynowe zostaną uzupełnione o trzeci budynek, zaś wyposażenie hali nr 1 zostanie w dużym stopniu zautomatyzowane. Na przełomie 2024 i 2025 r. planowane jest zakończenie prac projektowych i przygotowawczych, a rozpoczęcie budowy hali magazynowej zaplanowane jest na 2025 rok.
Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Spółka jest notowana na GPW od 2015 r., wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 467,3 mln zł w 2023 r.
Źródło: ISBnews