Grupa Wittchen podtrzymuje, że otworzy w tym roku dwa salony w Austrii i salon w Rumunii po tym, jak w maju otworzył pierwszy flagowy salon w Niemczech, poinformował dyrektor ds. finansów i relacji inwestorskich Dariusz Kormański. Obecnie Grupa posiada salony stacjonarne w sześciu krajach.
„Mamy 113 salonów i otwieramy nowe salony za granicą. W maju otworzyliśmy salon w Niemczech, a w tym roku chcielibyśmy otworzyć jeszcze salony w Rumunii, a wcześniej w Austrii, […] gdzie chcemy otworzyć jeszcze dwa salony” – powiedział Kormański podczas wideokonferencji.
Planowana wielkość inwestycji w same salony w 2024 r. to 8 mln zł, zaś łączna kwota inwestycji w latach 2024-2026 to 42 mln zł, dodał.
Wcześniej w maju Grupa Wittchen – zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami – uruchomiła swój pierwszy, flagowy salon w Niemczech. Grupa zapowiadała, że zamierza w tym roku otworzyć także własne sklepy stacjonarne w Austrii oraz kolejne salony w Rumunii.
Otwarcie salonu stacjonarnego w Niemczech jest efektem konsekwentnej realizacji 3-etapowej strategii wchodzenia na rynki zagraniczne. Pierwszym krokiem jest sprzedaż produktów Wittchen poprzez zewnętrzne platformy typu marketplace i budowanie świadomości marki. Następnie Wittchen uruchamia własny sklep internetowy, uważnie obserwując popyt na danym rynku, by w ostatnim kroku otworzyć w danym kraju salon stacjonarny (showroom). W ubiegłym roku Grupa Wittchen otworzyła sklepy stacjonarne w Rumunii oraz Słowacji, zaś na początku tego roku uruchomiła własny sklep online w Austrii i niebawem uruchomi tam także sklepy stacjonarne.
Obecnie oprócz Polski, gdzie działa ponad 90 sklepów stacjonarnych z logo Wittchen oraz Wittchen Travel, Grupa ma także własne salony w Czechach (7 placówek), na Węgrzech (3 sklepy), w Słowacji i Rumunii (po 1 sklepie) oraz w Ukrainie (10 placówek franczyzowych). Obecnie do listy krajów, gdzie działają salony stacjonarne Wittchen, dołączają Niemcy, zaś wkrótce będzie to również Austria. Przybędzie też placówek w Rumunii, gdzie Grupa zamierza uruchomić kolejne salony w Bukareszcie.
Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Spółka jest notowana na GPW od 2015 r., wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 467 mln zł w 2023 r.
Źródło: ISBnews