Zalando otworzy dwa kolejne centra logistyczne w Polsce – w Bydgoszczy i w Białych Błotach. Łącznie w obu centrach utworzonych zostanie ponad 4 000 miejsc pracy, podała spółka.
Centrum logistyczne w Bydgoszczy będzie posiadało łączną powierzchnię 140 000 m2 z uwzględnieniem obiektów biurowych. Liczba zatrudnionych w nim pracowników w perspektywie długoterminowej wyniesie do 3 500 osób. Otwarcie obiektu planowane jest na II kwartał 2023 r., podano w komunikacie.
Centrum logistyczne w Białych Błotach, będące już na etapie budowy, zajmie ponad 100 000 m2 i dostarczy dodatkową powierzchnię magazynową. Zatrudnienie w nim znajdzie ok. 800 pracowników. Jego otwarcie przewidziano na marzec 2022 r.
Na wybór Bydgoszczy i jej okolic wpłynęła m.in. bliskość do klientów w Polsce i na innych okolicznych rynkach. Za lokalizacją inwestycji przemawiały również takie czynniki, jak potencjał pracowniczy regionu oraz położenie w niedalekiej odległości od innych obiektów Zalando w Polsce, pozwalające na lepszą synergię projektową, wyjaśniono.
„Inwestycja w Bydgoszczy i jej okolicach pozwoli nam poszerzyć naszą europejską sieć logistyczną oraz wesprzeć rozwój klubu zakupowego Zalando Lounge, który stał się popularny wśród klientów na wszystkich naszych rynkach – w tym, w szczególności, w Polsce. Po raz pierwszy będziemy mieć dwa centra logistyczne w jednym mieście, co jest unikalne dla naszej sieci logistycznej. Zapewni nam to możliwość wyzwolenia nowego potencjału w zakresie tworzenia sprawnie współpracujących zespołów, aby zapewnić jeszcze większą wygodę naszym klientom” – powiedział starszy wiceprezes offprice w Zalando Martin Rost, cytowany w komunikacie.
Firma planuje też dodatkowe inwestycje realizowane w porozumieniu z lokalnymi władzami, w tym renowację i budowę nowych odcinków dróg w pobliżu powstających obiektów Zalando.
Centra logistyczne w Bydgoszczy i Białych Błotach to kolejne inwestycje Zalando w Polsce po obiektach w Gryfinie, Olsztynku i Głuchowie (Łódź), zaznaczono.
Zalando jest platformą modową i lifestyle’ową. Założona w Berlinie w 2008 roku, dostarcza pełen asortyment modowy do ponad 29 mln klientów na 17 rynkach, oferując odzież, obuwie, akcesoria oraz produkty kosmetyczne.
Źródło: ISBnews