Alba Konopie pozyskała w ramach crowdfundingu udziałowego – w ciągu jednego dnia – 2,4 mln zł, które posłużą na dalszy rozwój oraz profesjonalizację polskiego rynku konopnego, podano w komunikacie.
„Alba Konopie SA – jedna z nielicznych na polskim rynku firm zarządzających całym łańcuchem produkcji naturalnych wyrobów na bazie konopi – w dniu 13 lipca o 9:00 rozpoczęła emisję skierowaną do inwestorów społecznościowych. W niewiele ponad 6 godzin spółka pozyskała 189 nowych akcjonariuszy. Najwyższa jednorazowa wpłata od inwestora wyniosła aż 700 tys. zł. Średni ticket inwestycyjny wyniósł 12 704 zł – najwyższy wśród emisji wspieranych przez Crowdway. Środki z emisji spółka wykorzysta m.in. na modernizację centrum produkcyjno-logistycznego, zakup maszyn rolniczych, rozwój technologii dronowych oraz ekspansję do USA” – czytamy w komunikacie.
Dyrektor operacyjny w Crowdway Marcel Rowiński zwrócił uwagę, że Alba Konopie to kolejny projekt konopny oraz szósta emisja wspierana przez Crowdway w tym roku, która zakończyła się zebraniem 100% wnioskowanej kwoty.
Alba Konopie zapowiadała wcześniej, że „ma ambicje, by stać się liderem polskiego rynku konopnego”. Obecnie posiada do dyspozycji 300 ha ziemi w Wielkopolsce oraz na Podlasiu, z czego 47 ha objętych czynną uprawą. Zbiory surowca w 2020 roku przekroczyły wolumen 17 ton. Środki pozyskane z ostatnio zakończonej emisji prywatnej oraz trwającej emisji crowdfundingowej mają pomóc spółce relatywnie szybko osiągnąć skalę działalności, która ma przełożyć się na dalszy, systematyczny wzrost.
Crowdway.pl to jedna z największych w Polsce internetowych platform crowdfundingu inwestycyjnego (crowdinvestingu).
Źródło: ISBnews