CD Projekt może pokazać pierwszy zwiastun projektu Polaris z wiedźmińskiego uniwersum w nocy z 12 na 13 grudnia podczas gali The Game Awards, przewiduje Noble Securities.
„Spodziewamy się, że już w grudniu, najprawdopodobniej w nocy z 12 na 13 grudnia podczas gali The Game Awards inwestorzy będą mieli okazję zobaczyć pierwszy zwiastun projektu Polaris, czyli kolejnej gry z uniwersum Wiedźmina, otwierającą nową trylogię. Produkcja gry kilka tygodni temu weszła w tryb pełnoskalowy, tzn. znane są już główne postacie czy fabuła, przygotowane mechaniki i gotowy jest vertical slice. Jake Lampert (znany z Andor) rok 2025 planuje poświęcić na rolę Wiedźmina Branko. Wiele wskazuje, że gra zadebiutuje w IV kw. 2026” – czytamy w raporcie brokera.
Po określeniu 2 mld zł skumulowanego zysku netto dla lat 2023-2026, następnie 3 mld zł na okres 2024-2027, wyznaczono 4 mld zł dla lat 2025-2028. Zdaniem Noble Securities, takie założenia implikują premierę dwóch dużych tytułów (Polaris i Orion) oraz jednego mniejszego (Sirius) do 2028 r.
„Zakładamy realizację Programu Motywacyjnego, zaś rynek nie docenia potencjału kalendarza wydawniczego studia i nie spodziewa się wypełnienia któregokolwiek warunku” – stwierdzono w raporcie.
Zakładając utrzymanie klasycznej sezonowości sprzedaży gier, tj. ostatni kwartał odpowiada za 1/3 roku, wówczas 2024 rok powinien zamknąć się przychodami rzędu 971 mln zł przy prognozowanych przez brokera w marcu 982 mln zł.
„Utrzymujemy zatem prognozę przychodów na 2025. Wynik netto powinien jednak zaskoczyć pozytywnie i wynieść 410 mln zł, czyli o 11% więcej niż oczekiwaliśmy, a to za sprawą niższych o 15% kosztów operacyjnych, głównie po stronie sprzedaży. Sprzedaż Wiedźmina będzie podtrzymywana przez rosnący hype wokół Polarisa i kolejny sezon serialu na Nettflix, zaś Cyberpunk 2077 skorzysta na kolejnym anime, kolaboracji z Fortnite czy debiucie na urządzeniach Mac. CP77 po premierze DLC otrzymuje 95% pozytywnych ocen i dogania trajektorię przychodów W3. Niższe koszty skłaniają nas też do podniesienia prognozy zysku netto na 2025r. z 234 mln zł na 291 mln zł” – czytaj dalej.
Broker wskazał, że tegoroczna premiera „Palword” zgromadziła w peaku 2,1 mln graczy, a premiera „Black Myth: Wukung” zebrała jednocześnie aż 2,4 mln osób, dzięki czemu obie gry weszły do TOP5 Steam. Sama platforma również odnotowała kolejne rekordy. We wrześniu liczba zalogowanych osób wyniosła 38,4 mln, zaś użytkowników jednocześnie grających 12,5 mln. To pokazuje, że limit dla najgorętszych tytułów stale przesuwa się w górę, co poprawia rokowania gier CDR, stwierdził Noble Securities.
Zarząd CD Projekt zapowiedział podwojenie liczby deweloperów pracujących nad projektami Sirius (docelowo ok. 150 osób) i Orion do końca 2025 r.
„Sądzimy, że sequel Cyberpunka jest bliski wejścia w fazę pre-produkcji. Podtrzymujemy prognozy nt. daty premiery obu gier. Wobec przedłużającej się fazy koncepcyjnej Canis Majoris widzimy ryzyko opóźnienia, choć należy pamiętać, że skróceniu mogą ulec kolejne etapy produkcji, ponieważ gra będzie bazować na asset-ach Polarisa, a większość fabuły jest już przecież znana (remake Wiedźmina 1)” – podano także.
Źródło: ISBnews