Cherrypick Games jest zadowolony z odbioru swojego aktualnie kluczowego projektu pod roboczym tytułem „Papillon” na targach GDC (Games Developers Conference w San Francisco) i może niedługo pozyskać wydawcę dla tego projektu, wynika z wypowiedzi prezesa Marcina Kwaśnicy dla ISBtech. Spółka prowadzi też rozmowy nt. ewentualnych nowych projektów.
„Pokazaliśmy 'Papillon’ na GDC potencjalnym partnerom i oddźwięk był bardzo dobry, lepszy niż nasze oczekiwania. Przed nami kolejne spotkania. Nie czujemy presji czasu, ale być może już niedługo będziemy gotowi do decyzji w sprawie wyboru wydawcy” – powiedział ISBtech Kwaśnica.
„Papillon” (nazwa robocza) to obecnie kluczowy projekt Cherrypick Games. Spółka zapowiada, że ma ona łączyć gatunki „survive” oraz „roguelite” i wyróżniać się oryginalnym gameplayem i stylem graficznym. Produkcja gry znajduje się obecnie w fazie alpha, a prace idą zgodnie z planem, dodał prezes.
Cherrypick Games poinformował także o rozwiązaniu umowy inwestycyjnej z BoomBit, dotyczącej joint-venture tych spółek – BoomPick Games. Zgodnie z porozumieniem, Cherrypick odsprzeda swoje udziały w BoomPick Games po cenie nominalnej. Decyzja nie będzie miała wpływu na tegoroczne wyniki Cherrypick Games, które odpowiednie odpisy wykonało już w zeszłym roku.
„Będziemy kontynuować współpracę z BoomBit, ale już nie w ramach BoomPick, który nie spełnił wszystkich naszych wspólnych oczekiwań. To też efekt zmiany naszej strategii, która zakłada skupienie się na grach multiplatformych i segmencie gier premium (płatnych) oraz dalszy rozwój współpracy z platformami subskrypcyjnymi, takimi jak Apple Arcade orez Google Play Pass”- wyjaśnił Kwaśnica.
Dodał, że w najbliższym czasie spółka może podpisać umowę z kolejną platformą subskrypcyjną.
Cherrypick Games zaktualizował swoją strategię w styczniu 2024 roku, rozszerzając ją o produkcję gier z segmentu premium, które będą mogły zostać wydane na wiele platform sprzętowych, w tym urządzenia mobilne, komputery PC, oraz konsole (Nintendo Switch, PlayStation, Xbox).
„Celem na lata 2024-2027 jest wyprodukowanie i wydanie co najmniej dwóch gier premium na te platformy. 'Papillon’ będzie pierwszą z nich” – powiedział Kwaśnica.
Dodał, że jeszcze w 2024 roku kilka starszych gier z „back catalogue”, które pierwotnie były wydane na urządzania mobilne, może zadebiutować na Steam.
Prezes dodał też, że spółka kontynuuje wspieranie gry „Kingdoms: Merge & Build”, która trafiła na Apple Arcade na zasadzie wyłączności. Utrzymywanie i rozwój tego projektu jest finansowane przez Apple. Spółka prowadzi też rozmowy nt. ewentualnych nowych projektów.
Koncentracja na grach premium i platformach subskrypcyjnych oznacza odchodzenie od modelu gier Free2Play.
„Ta decyzja jest reakcją na rynkowe trendy, Mocno wierzymy w nową strategię, zwłaszcza biorąc pod uwagę świetny odbiór 'Papillon’ przez potencjalnych partnerów” – powiedział Kwaśnica.
W 2023 roku przychody Cherrypick Games wzrosły o 41% do 6,3 mln zł, a wynik EBITDA o 22% do 4,9 mln zł. Producent i wydawca gier zanotował też 3,6 mln zł zysku netto, czyli o 3% więcej niż w poprzednim roku.
Warszawskie studio Cherrypick Games zostało założone w 2014 roku przez weteranów branży gier: Marcina Kwaśnicę i Michała Sroczyńskiego. Najbardziej znane produkcje spółki to m.in.: „My Hospital”, „My Spa Resort”, „Touchdown Hero”. W 2017 roku Cherrypick Games zadebiutowała na rynku NewConnect.
Źródło: ISBnews