AC SA odnotowało 15,7 mln zł jednostkowego zysku netto w I poł. 2022 r. wobec 14,08 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 18,48 mln zł wobec 17,2 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 24,8 mln zł.
„W I półroczu 2022 r. widoczne były nadal zakłócenia w logistyce globalnej, rosnące ceny i niedobory komponentów produkcyjnych, w szczególności z zakresu elektroniki. W dalszym ciągu wydłużał się czas dostaw. Miało to istotny wpływ na spadek zrealizowanej marży brutto. Zrealizowany zysk operacyjny powiększony o amortyzację (EBITDA) wyniósł 24,8 mln zł i był wyższy od wyniku osiągniętego w porównywalnym okresie 2021 r. o 1,9 mln zł. Wzrost kosztów oprocentowania kredytów skutkował wzrostem kosztów odsetek o 0,7 mln zł w raportowanym okresie. Zwiększenie ulgi na działalność badawczo – rozwojową w podatku dochodowym pozwoliło na zmniejszenie efektywnej stopy opodatkowania w I półroczu 2022 r. do 13,3%” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 124,94 mln zł w I poł. 2022 r. wobec 108,65 mln zł rok wcześniej.
Kluczowe ryzyka dla działalności jakie spółka formułuje na najbliższe miesiące to niedobory i wysokie ceny materiałów produkcyjnych i towarów, ryzyko konkurencji technologicznej, ryzyko niekorzystnych cen autogazu wobec paliw konwencjonalnych oraz ryzyko pojawiania się nowych czy też stosujących agresywną polityką cenową konkurentów.
„W związku z uruchomieniem nowej działalności w obszarze sprzedaży i montażu instalacji fotowoltaicznych spółka może być narażona na nowe ryzyka związane z sektorem odnawialnych źródeł energii. Dokonując sprzedaży i zakupów na rynkach zagranicznych spółka narażona jest na ryzyko walutowe, które stara się ograniczać w sposób naturalny poprzez bilansowanie wpływów i wydatków w walutach, a także częściowo zabezpieczać przy dłuższych kontraktach” – czytamy w raporcie.
Działalność AC SA opiera się przede wszystkim na sprzedaży samochodowych instalacji gazowych. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 roku. Jej przychody ze sprzedaży sięgnęły 206,3 mln zł w 2021 r.
Źródło: ISBnews