Allegro oczekuje wzrostu GMV (czyli całkowitej wartości brutto towarów sprzedanych na Allegro) z działalności w Polsce w przedziale 10-11% r/r w III kwartale 2024 roku, przy wzroście przychodów o 16-18% i skorygowanego zysku EBITDA o 11-13% r/r, podała spółka.
„Przewidywana wartość GMV działalności międzynarodowej ma spaść w tym czasie o 3-6% r/r, a przychody będą o 26-28% niższe r/r z powodu obniżającej się sprzedaży w segmencie MALL. Skorygowana strata EBITDA z działalności za granicą ma natomiast wynieść 150-160 mln zł. Wydatki inwestycyjne szacowane są na 140-150 mln zł w Polsce i 35-45 mln zł poza krajem. W efekcie, wzrost GMV skonsolidowanej grupy oczekiwany jest w zakresie 9-10% r/r w trzecim kwartale, a przychodów w przedziale 8-10% r/r. Skorygowany zysk EBITDA całej grupy powinien być o 5-8% wyższy r/r, zaś skonsolidowany CAPEX spodziewany jest na poziomie 175-195 mln zł” – czytamy w komunikacie.
W II kw. 2024 r. skorygowana EBITDA Grupy Allegro wyniosła 763,1 mln zł w II kw. 2024 r. (wzrost o 31,5% r/r), przy czym dla działalności w Polsce 908,3 mln zł (wzrost o 34,9% r/r). GMV wyniosła w tym okresie 15,81 mld zł (wzrost o 11,1% r/r), zaś w Polsce – 15,05 mld zł (+11,6% r/r).
Skonsolidowane przychody ogółem wzrosły w II kw. br. o 12,5% r/r do 2,7 mld zł, w tym przychody w Polsce – o 23,8% r/r do 2,34 mld zł.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r. Wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews