AmRest odnotował 28,2 mln euro skonsolidowanego zysku netto w III kw. 2024 r. wobec 28,8 mln euro zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 60,3 mln euro wobec 52,9 mln euro zysku rok wcześniej.
Zysk EBITDA sięgnął 125,3 mln euro wobec 110,9 mln euro zysku rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA sięgnął 126,8 mln euro wobec 112,5 mln euro zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 659,5 mln euro w III kw. 2024 r. wobec 632,8 mln euro rok wcześniej.
„Przychody te, stanowiące kolejny rekord w historii, wspierają strategię wzrostu Grupy i są szczególnie istotne w kontekście, w którym kilka krajów doświadcza znacznego spowolnienia konsumpcji gospodarstw domowych. Sytuacja ta znajduje odzwierciedlenie w znacznych różnicach w ewolucji sprzedaży generowanej w poszczególnych krajach. Podczas gdy przychody wygenerowane w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wzrosły w dwucyfrowym tempie, regiony Europy Zachodniej i Chin wykazały spadek” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Liczba restauracji zarządzanych przez AmRest osiągnęła 2 185 po otwarciu 21 nowych restauracji w ciągu kwartału, podano także.
W I-III kw. 2024 r. spółka miała 3 mln euro skonsolidowanego zysku netto wobec 49,2 mln euro zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1 890,9 mln euro w porównaniu z 1 802,7 mln euro rok wcześniej.
Zysk EBITDA w I-III kw. br. sięgnął 319,2 mln euro wobec 282,9 mln euro zysku rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA sięgnął 323,2 mln euro wobec 286,5 mln euro zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
AmRest to jeden z wiodących publicznie notowanych operatorów restauracji w Europie, posiada portfolio rozpoznawalnych marek w 25 krajach. AmRest prowadzi restauracje pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także pod markami własnymi, takimi jak La Tagliatella, Sushi Shop, Bacoa i Blue Frog. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
Źródło: ISBnews