AmRest Holdings SE sfinalizował umowę sprzedaży biznesu KFC w Rosji, podała spółka. AmRest szacuje, że transakcja może przynieść skonsolidowany zysk po opodatkowaniu w wysokości około 4 mln euro.
„W nawiązaniu do informacji poufnej opublikowanej w raporcie bieżącym o numerze RB 2/2023 z dnia 27 lutego 2023 roku, dotyczącej umowy sprzedaży biznesu KFC prowadzonego przez spółkę w Rosji zawartej pomiędzy spółkami zależnymi AmRest: AmRest Sp. z o.o. i AmRest Acquisition Limited a Smart Service Nord Ltd., spółka informuje, że po spełnieniu warunków zawieszających, którym podlegała umowa, transakcja została sfinalizowana po jej dzisiejszej rejestracji przez właściwe władze lokalne, zgodnie z przepisami rosyjskiego prawa” – czytamy w komunikacie.
Ostateczna kwota, która została już otrzymana przez AmRest w całości w wyniku transakcji, wyniosła 100 mln euro. W oparciu o dostępne informacje i dzisiejszy kurs wymiany walut AmRest szacuje, że transakcja może przynieść skonsolidowany zysk po opodatkowaniu w wysokości około 4 mln euro.
W rezultacie powyższego AmRest zakończył działalność operacyjną i obecność korporacyjną w Rosji, podkreślono.
AmRest to jeden z wiodących publicznie notowanych operatorów restauracji w Europie, posiada portfolio rozpoznawalnych marek w 25 krajach. AmRest prowadzi restauracje pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także pod markami własnymi, takimi jak La Tagliatella, Sushi Shop, Bacoa i Blue Frog. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
Źródło: ISBnews