AmRest zakłada osiągnięcie wysokiego jednocyfrowego wzrostu przychodów (z wyłączeniem akwizycji M&A) w 2024 r. oraz dwucyfrowego wzrostu EBITDA, wynika z prezentacji. Grupa zakłada też, że capex w 2024 r. wyniesie ponad 200 mln euro wobec 214,9 mln euro w 2023 r., a liczba nowych otwarć ma być w 2024 r. podobna do tej z ub.r., podano.
W 2023 roku AmRest otworzył 114 restauracji wobec 109 oddanych do użytku w 2022 roku – tym samym spółka osiągnęła swój cel zwiększając liczbę otwarć r/r. Jednocześnie, w ramach strategii optymalizacji portfolio 54 lokale zostały zamknięte, co przełożyło się na wzrost netto na poziomie 60 restauracji w porównaniu do 47 restauracji w roku poprzednim.
PARTNER SEKCJI GIEŁDA
Partnerem sekcji giełda portalu inwestycje.pl jest Plantwear, polski producent zegarków i biżuterii, oferujący najwyższej jakości produkty wykonane z naturalnych surowców.
„AmRest ma wyjątkowo dobrą pozycję, aby sprostać przyszłym wyzwaniom naszej ekscytującej branży” – czytamy w prezentacji dla inwestorów.
W prezentacji podano też, że na koniec 2023 r. grupa zarządzała 2 188 restauracjami w 21 krajach pod 8 markami.
Wcześniej spółka podała, że odnotowała 44,4 mln euro skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej w 2023 r. wobec 40,8 mln euro zysku rok wcześniej. Zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej (uwzględniający działalność zaniechaną) sięgnął w ub.r. 44,9 mln euro wobec 1,3 mln euro zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 103,52 mln euro wobec 103,04 mln euro zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 379,2 mln euro wobec 325,8 mln euro zysku w tym ujęciu rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 431,63 mln euro w 2023 r. (wzrost o 14,3% r/r) wobec 2 126,73 mln euro rok wcześniej.
W 2023 r. poziom nakładów inwestycyjnych (capex) Grupy wyniósł 214,9 mln euro, co stanowi wzrost o 44,5% r/r.
„W 2023 roku obchodziliśmy 30-lecie działalności naszej firmy. Przez ten okres wielokrotnie stawaliśmy przed licznymi wyzwaniami, jednak po raz kolejny nasze wyniki potwierdziły siłę i odporność modelu biznesowego AmRest. Znakomita dynamika sprzedaży jest efektem naszej kultury skoncentrowanej na wyjątkowej obsłudze, doskonałości usług i wsłuchiwaniu się w opinie naszych gości, w połączeniu z silnym czynnikiem ludzkim jakim jest wysoce doświadczona kadra zarządzająca oraz zespoły profesjonalistów pełnych pasji, działających z misją zdobycia serc naszych klientów. Zamierzamy dalej koncentrować się na efektywności, innowacjach i dostarczaniu wysokiej jakości produktów, tak by zapewnić dalszy zyskowny oraz zrównoważony rozwój firmy” – powiedział CEO AmRest Luis Comas, cytowany w komunikacie.
Spółka podała też, że w 2023 roku, wraz z podpisaniem nowej umowy kredytowej na kwotę 800 mln euro, a także dzięki zwiększeniu generowania środków pieniężnych, jak i akumulacji środków własnych, AmRest poprawił swój profil ryzyka finansowego. Dzięki solidnym wynikom finansowym, kapitał własny AmRest wzrósł o 70 mln euro do 401,2 mln euro, notując wzrost o 21,1% w ciągu roku. Z kolei dług netto Grupy wyniósł 397,4 mln euro na koniec 2023 roku. Wskaźnik dźwigni finansowej Grupy wyniósł 1,8x. Ponadto, płynność finansowa AmRest pozostaje na zdrowym poziomie 227,5 mln euro, praktycznie niezmiennym od 2022 roku. Niemniej, dodatkowe zasoby w wysokości 254,5 mln euro utrzymywane są na niewykorzystanych liniach kredytowych, wymieniono w materiale.
AmRest to jeden z wiodących publicznie notowanych operatorów restauracji w Europie, posiada portfolio rozpoznawalnych marek w 25 krajach. AmRest prowadzi restauracje pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także pod markami własnymi, takimi jak La Tagliatella, Sushi Shop, Bacoa i Blue Frog. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
Źródło: ISBnews