Asseco South Eastern Europe (Asseco SEE) spodziewa się stabilnego backlogu i nie planuje większych akwizycji w 2025 r., poinformował prezes Piotr Jeleński.
„Jeśli chodzi o backlog na 2025 r., to ciężko na razie powiedzieć, bo jesteśmy w trakcie zbierania danych. Ale wstępnie mogę powiedzieć, że dramatu żadnego nie ma, czyli może być dość stabilnie, a na ile pozytywnie – to za wcześnie, żebyśmy teraz to komentowali” – powiedział Jeleński podczas wideokonferencji
Dodał, że backlog zostanie podany razem z wynikami za IV kw. i wtedy też dużo precyzyjniej będą skomentowane perspektywy roku 2025.
„Nie planujemy znaczących akwizycji w 20225 r. i raczej mamy drobne tematy na ukończeniu, które chcemy zamknąć m.in. jedną niedużą rzecz w Hiszpanii w biznesie paymentowym, którą byśmy chcieli zamknąć jeszcze w tym roku, a tak to skupiamy się na konsolidacji tych tematów, które zrobiliśmy. O wielkich akwizycjach na razie nie myślimy, na razie chcemy koncentrować się na tym co mamy i na tym zbudować wzrostową” – wskazał prezes, odpowiadając na pytanie o planowane akwizycje w 2025 r.
Zaznaczył też, że w segmencie e-commerce spółka chce rozwinąć się w Portugalii i Hiszpanii.
Wskazał też, że jeśli chodzi o cashflow w 2025 r., to celem jest powrót do wyników nie gorszych niż w 2022 r., ale cash flow nie będzie tak mocny jak w roku ubiegłym.
Spółka podała wcześniej, że w I-III kw. 2024 r. miała 141 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 154,56 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1209,46 mln zł w porównaniu z 1153,94 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 227,45 mln zł wobec 231,47 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Asseco South Eastern Europe zajmuje się działalnością holdingową, polegającą przede wszystkim na zarządzaniu liniami biznesowymi, których działalność koncentruje się w aktualnie należących do Grupy ASEE spółkach z sektora IT z regionu Europy Południowo-Wschodniej i Turcji, a także na inwestowaniu w nowe spółki w tym regionie. ASEE S.A. prowadzi również działalność operacyjną w zakresie sprzedaży usług i oprogramowania wspierającego kanały komunikacji z klientami i procesy biznesowe (contact center), a także rozwiązań uwierzytelniających. Spółka jest notowana na GPW od 2009 r.
Źródło: ISBnews