Brand24 wciąż widzi wiele przestrzeni do podnoszenia cen, ale ARPU (średni przychód na użytkownika) rośnie także dzięki systematycznemu dostosowywaniu produktu do potrzeb klientów, poinformował prezes Michał Sadowski. Spółka „mocno myśli” o rozwoju biznesu w Azji.
„Jest jeszcze wiele przestrzeni do podnoszenia cen. Ale ARPU rośnie nie tylko z tego powodu – przekształcamy cały czas produkt, żeby dopasować go do potrzeb dużych klientów, którzy mają większe oczekiwania i mogą za nie więcej zapłacić” – powiedział Sadowski podczas wideokonferencji.
Ogólne ARPU na koniec III kwartału wynosiło 185 USD, a na nowych klientach – 227 USD.
Prezes dodał, że spółka nie organizowała w tym roku promocji na Black Friday.
„Historycznie daje to skok sprzedaży w listopadzie, ale odbija się w postaci bardzo słabego grudnia. Poza tym nasze doświadczenia pokazują, że klient pozyskany z promocji jest dużo mniej lojalny. Może się okazać, że w długim terminie będzie to bardziej korzystne z perspektywy retencji i przychodów” – dodał prezes.
W przypadku Insights24 liczy, że marżowość będzie rosnąć, a koszty będą ograniczane poprzez automatyzację procesów i brak wzrostu zatrudnienia.
„Jest szansa, że w ciągu 5 lat będzie to bardzo ważnym źródłem przychodów. Rynek jest tu teoretycznie większy niż w przypadku podstawowego monitoringu przez Brand24” – ocenił prezes.
Koszty w 2024 r. wzrosły z uwagi na wzrost organizacji, ale w najbliższej przyszłości nie powinny już się zauważalnie zwiększać, zaznaczył także.
„Pracujemy nad produktem do monitorowania ChatGTP, planujemy też wdrożyć lokalną – portugalską – wersję aplikacji Brand24, bo mamy bardzo obiecującą konwersję na rynkach LATAM. Myślimy też mocno o Azji, z uwagi na skalę. Mamy już sprzedawcę na Indie i jest to dla nas bardzo ciekawy rynek, podobnie jak Indonezja, gdzie już teraz mamy relatywnie bardzo dużo klientów” – zakończył Sadowski.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w internecie. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w maju 2021 r., przenosząc się z rynku NewConnect.
Źródło: ISBnews