CCC odnotowało 485 mln zł skonsolidowanego zysku EBITDA w III kw. roku obrotowego 2024 (sierpień-październik 2024) wobec 230 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka, prezentujące wstępne szacunkowe dane. Skorygowana EBITDA wyniosła odpowiednio: 489 mln zł wobec 265 mln zł rok wcześniej.
Przychody w III kw. r.obr. wyniosły 2 768 mln zł wobec 2 430 mln zł rok wcześniej, podano w komunikacie.
Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 330 mln zł w III kw. r.obr. wobec 76 mln zł zysku rok wcześniej.
Marża brutto ze sprzedaży wyniosła w III kw. 51,2% wobec 48,3% rok wcześniej.
W III kw. r.obr. przychody w segmencie CCC wzrosły o 12% r/r (LFL: +11%) do 1 183 mln zł przy wzroście zysku EBITDA o 37% r/r do 277 mln zł, zaś skorygowanego zysku EBITDA – o 54% r/r do 284 mln zł.
W tym okresie przychody HalfPrice wzrosły o 18% r/r do 465 mln zł przy 99 mln zł zysku EBITDA wobec 56 mln zł zysku rok wcześniej (zaś skorygowanego zysku EBITDA – odpowiednio do 96 mln zł zysku z 56 mln zł zysku rok wcześniej.
W III kw. r.obr. przychody Grupy Modivo wzrosły o 14% r/r do 1 085 mln zł przy 105 mln zł zysku EBITDA wobec 30 mln zł straty rok wcześniej; skorygowany zysk EBITDA sięgnął 104 mln zł wobec 24 mln zł straty rok wcześniej.
„CCC i HalfPrice odnotowują bardzo wysoką rentowność. Naszym celem jest, aby jak najszybciej dołączyła do nich Grupa Modivo. Intensyfikujemy pracę nad odbudową i umocnieniem jej wyników – widać już pierwsze efekty wdrożonego w końcówce ostatniego kwartału programu oszczędnościowego. Naszym celem jest, żeby Grupa Modivo była najbardziej rentownym biznesem e-commerce w Europie” – skomentował prezes Grupy CCC Dariusz Miłek, cytowany w komunikacie.
„Większy udział marek licencyjnych w ofercie pozytywnie wpływa na wyniki CCC – osiągamy wyższą marżę, ale także lepszą sprzedaż like-for-like. Jesteśmy bardzo zadowoleni z obranego kierunku rozwoju. W kolejnych kwartałach z marek licencyjnych korzystać będą też pozostałe linie biznesowe Grupy” – dodał.
Zapowiedział także, że jeszcze w listopadzie planowane są otwarcia pierwszych sklepów HalfPrice na nowych rynkach – w Hiszpanii i Bułgarii. Podkreślił, że Grupa jest bardzo zadowolona z ekspansji HalfPrice – wszystkie sklepy zarabiają i generują dobrą rentowność od otwarcia.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9,44 mld zł w roku obrotowym 2023 r. (luty 2023 – styczeń 2024).
Źródło: ISBnews