Console Labs – spółka zależna od PlayWay – rozpoczął emisję 165 tys. istniejących akcji po cenie 41 zł za sztukę, co oznacza, że wartość oferty wynosi 6,8 mln zł, podała spółka. Na przełomie czerwca i lipca spółka liczy na debiut na NewConnect.
„Podjęliśmy decyzję o ofercie publicznej akcji Console Labs. Zgodnie z harmonogramem, przyjmowanie zapisów na akcje potrwa od 6 do 18 maja. Naszym celem jest umożliwienie ich nabycia szerokiemu gronu inwestorów. Do sprzedaży trafi łącznie 16,5% akcji spółki, w tym pakiet 10% oferuje PlayWay, który po ofercie pozostanie większościowym akcjonariuszem. Ponad 99% pozostałych akcji spółki zostało objęte umowami typu lock-up, co świadczy o zaufaniu naszych akcjonariuszy i wierze w dalszy dynamiczny rozwój spółki” – powiedział prezes Marcin Wesołowski, cytowany w komunikacie.
„Sprzedając część akcji spółki tworzymy optymalny freefloat, ale też zostajemy w niej na lata bez dalszych planów jakiejkolwiek sprzedaży” – dodał prezes PlayWay Krzysztof Kostowski.
Console Labs ma na swoim koncie kilkanaście zrealizowanych projektów w zakresie portowania gier na konsole, wśród których najważniejsze to „Thief Simulator”, „Ultimate Fishing Simulator” oraz „Car Demolition Clicker”.
„Dotychczasowe wyniki sprzedaży są dla nas zadowalające. Konsolowa wersja 'Thief Simulator’, sprzedała się w nakładzie blisko 100 tys. kopii, a 'Ultimate Fishing Simulator’ w 8 tys. egz. w wersji na konsole Xbox oraz PlayStation. Przed nami realizacja kolejnych projektów znanych IP. Jeszcze w tym roku planujemy portowanie kilku gier na konsole, m.in. 'Tank Mechanic Simulator’, 'Dieselpunk Wars’, 'Car Demolition Clicker’, 'Go All Out’, 'Skinny & Franko: Fists of Violence’ oraz 'Mech Mechanic Simulator’ – dodał Wesołowski.
W pierwszych miesiącach 2022 r. zaplanowana jest również premiera gry „Succubus” w wersji na Xbox oraz PlayStation.
„Ze względu na nową generację konsol, wzrost globalnych przychodów w tym sektorze będzie rósł z roku na rok. Cieszę się, że jesteśmy częścią tego perspektywicznego rynku. Każda z przeportowanych przez nas gier będzie dedykowana zarówno starszym, jak i nowym generacjom konsol” – dodał prezes Console Labs.
W ramach działalności uzupełniającej, Console Labs produkuje gry własne, które realizowane są w ramach jej spółki zależnej Beast Games – studio zostało powołane w październiku ub. roku. Aktualnie zespół pracuje nad dwoma tytułami.
Console Labs odnotowała 2,7 mln zł przychodów i 1,6 mln zł zysku netto w 2020 r.
Console Labs to spółka specjalizująca się w portingu gier na zlecenie z komputerów PC na inne konsole, takie jak Nintendo Switch, Sony PlayStation PS4 / PS5, Microsoft Xbox One / Series X/S oraz MacO, a także w produkcji i wydawaniu gier we własnym zakresie i na własny rachunek, ze wsparciem głównego akcjonariusza – PlayWay.
PlayWay, który w 2016 roku zadebiutował na rynku głównym GPW, to inkubator zespołów deweloperskich, które tworzą gry komputerowe i mobilne w oparciu o pomysły własne oraz pomysły opracowane w centrali spółki.
Źródło: ISBnews