Creepy Jar miał 6,1 mln zł zysku netto w I półroczu 2023 r. (-52% r/r), podała spółka, prezentując wstępne dane.
„Dane za I półrocze 2024 r.:
– przychody ze sprzedaży: 14,8 mln zł wobec 19,9 mln zł w 1 półroczu 2023 r. (spadek o 26% r/r),
– zysk z działalności operacyjnej: 5,1 mln zł wobec 11,2 mln zł w 1 półroczu 2023 r. (spadek o 54% r/r),
– zysk netto: 6,1 mln zł wobec 12,8 mln zł w 1 półroczu 2023 r. (spadek o 52% r/r)” – czytamy w komunikacie.
Krótkoterminowe aktywa finansowe miały wartość 72,7 mln zł na 30 czerwca 2024 r. wobec 80,1 mln zł na 31 marca 2024 r., podano także.
„Obniżenie przychodów ze sprzedaży gry 'Green Hell’ o 26% r/r jest konsekwencją naturalnego cyklu starzenia się produktu. Wskazany spadek przychodów jest główną przyczyną obniżenia rentowności zysku netto spółki do poziomu 41%” – czytamy dalej.
Dodatkowo, w I półroczu 2024 r. spółka rozpoznała niegotówkowy koszt Programu Motywacyjnego na lata 2023-2025 w wysokości ponad 2,4 mln zł. Koszt Programu Motywacyjnego nie był uwzględniony w wynikach I półrocza 2023 r., podano.
W analizowanym okresie łączna sprzedaż brutto gry „Green Hell” na platformach PC/Steam, Sony PlayStation i Microsoft Xbox (wersje gry, do których Creepy Jar posiada prawa wydawnicze) wyniosła 857 tys. kopii, z czego 104 tys. kopii na konsolach PlayStation i Xbox, podano także.
Jednocześnie spółka podała, że w oparciu o wstępne dane sprzedażowe, szacunkowa sprzedaż brutto „Green Hell” na ww. platformy od początku 2024 r. wyniosła 1,035 mln kopii, z czego 130 tys. sztuk stanowią egzemplarze przeznaczone na konsole PlayStation i Xbox.
Ostateczne wyniki finansowe zostaną przekazane w raporcie okresowym, który zostanie opublikowany 19 września 2024 r.
Creepy Jar jest producentem gier komputerowych, specjalizującym się w gatunku premium indie survival. Menedżerowie spółki mają doświadczenie z Techland. W 2021 r. przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od 2018 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.
Źródło: ISBnews