Digital Network odnotowało 21,35 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2023 r. wobec 8,52 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 22,73 mln zł wobec 14,62 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 33,25 mln zł wobec 23,78 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 64,28 mln zł w 2023 r. wobec 48,39 mln zł rok wcześniej.
„W 2023 roku emitent wypracował przychody ze sprzedaży na poziomie 64 282 tysięcy złotych (tj. o 33% wyższe niż rok wcześniej) z czego blisko 98% stanowiła sprzedaż powierzchni reklamowych prowadzona na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej (Digital Out Of Home). Marże uzyskane z tego tytułu pozwoliły wypracować emitentowi zysk z działalności operacyjnej na poziomie 22 733 tysięcy złotych, wyższym o 56% niż w analogicznym okresie 2022 roku. Stało się tak mimo znaczącego wzrostu kosztów eksploatacji nośników reklamowych (na co wpływ miały głównie podwyżki czynszu, kosztów materiałów i energii itp.) związanych zarówno z rozbudową sieci ekranów o nowe lokalizacje m.in. w centralnych punktach Warszawy i Łodzi jak i z indeksacją czynszu na dotychczas wynajmowanych nośnikach. W okresie sprawozdawczym wskaźnik EBITDA osiągnął poziom 33 249 tysięcy złotych wobec 23 779 tysięcy złotych rok wcześniej (zmiana o 40%)” – czytamy w raporcie.
W efekcie, zysk netto na poziomie skonsolidowanym wyniósł ogółem 24,73 mln zł i był o 127% wyższy w porównaniu z zyskiem wypracowanym w okresie dwunastu miesięcy poprzedniego roku. Zarząd spółki zwraca uwagę, iż istotnym czynnikiem mającym
wpływ na ostateczny wynik netto zaprezentowany w 2023 roku było zdarzenie jednorazowe (one-off) w postaci sprzedaży udziałów spółki zależnej naEkranie Sp. z o.o. Zysk rozpoznany na tej transakcji wyniósł 7,33 mln zł, podano.
Na dzień 31 grudnia 2023 roku, wskaźniki rentowności uzyskiwane przez spółkę na poziomie skonsolidowanym osiągnęły następujące wartości: rentowność brutto na sprzedaży wyniosła 58% (wzrost o 7 pkt proc. vs. 2022 rok), rentowność operacyjna wyniosła 35% (wzrost o 5 pkt proc. vs. 2022 rok), rentowność EBITDA 52% (wzrost o 3 pkt proc. vs 2022 rok), natomiast sprzedaży netto wzrosła o 15 pkt proc. do poziomu 38%. Rentowność aktywów w roku 2023 wyniosła 24% (wzrost o 10 pkt proc. vs. 2022 rok), a rentowność kapitału własnego wzrosła do 41% (o 15 pkt proc. vs. 2022 rok), podano także.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2023 r. wyniósł 14,52 mln zł wobec 7,55 mln zł zysku rok wcześniej.
Digital Network (d. 4Fun Media) jest liderem rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej w Polsce. Poprzez swoją spółkę zależną Screen Network, zarządza największą w Polsce siecią ponad 20 tysięcy ekranów reklamowych LED, docierającą codziennie z przekazem reklamowym do 6,2 mln konsumentów.
Źródło: ISBnews