Digitree Group odnotowała 0,71 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2024 r. wobec 0,82 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Strata operacyjna wyniosła 0,33 mln zł wobec 0,36 mln zł straty rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 0,68 mln zł wobec 0,49 mln zł zysku rok wcześniej.
„Wpływ na wynik skonsolidowanej EBITDA Digitree Group miały m.in. nakłady na prace rozwojowe, które zmniejszyły się w ramach całej grupy kapitałowej z 630 tys. zł w pierwszym kwartale 2023 roku do 410 tys. zł w tym samym okresie 2024 roku. Powyższe wynikało z jednoczesnego zwiększenia nakładów w ramach prac rozwojowych spółki Digitree Group S.A. związanych z systemem marketing automation SARE oraz zakończeniem prac rozwojowych w ramach spółki Fast White Cat S.A., będących częścią projektu finansowanego z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR) dotyczącego autoadaptacyjnego interfejsu sklepu internetowego” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
„Ponadto, w pierwszym kwartale 2024 roku w ramach grupy kapitałowej rozpoczęto amortyzację systemów SARE oraz INIS, która wyniosła w tym okresie nieco ponad 225 tys. zł, co przyczyniło się do wzrostu amortyzacji na poziomie skonsolidowanych wyników Grupy oraz wpłynęło na poziom zysku brutto i netto grupy kapitałowej Digitree Group” – podano.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 20,36 mln zł w I kw. 2024 r. wobec 20,63 mln zł rok wcześniej.
Spółka przekazała też, że marża bezpośrednia wyniosła 12,4 mln zł i zmniejszyła się o 6% r/r. Powyższe zmiany spowodowane były w głównej mierze wynikiem spadku przychodów osiągniętych przez segment E-commerce Software House, który z kolei był efektem trudnych warunków rynkowych w tym obszarze.
„Cieszy nas, iż w tych wymagających warunkach rynkowych poprawiliśmy rok do roku wynik na poziomie EBITDA Grupy już trzeci kwartał z rzędu. Pomimo niższego wyniku w segmencie E-commerce Software House, praca nad stroną kosztową naszej agencji performance’owej oraz holdingu wraz z dobrymi wynikami od strony przychodowej i marżowej segmentu Digital Media i agencji kreatywno-strategicznej, przynosi oczekiwane przez nas efekty. Wierzymy również, że podejmowane inicjatywy rozwojowe w niemal wszystkich segmentach naszej Grupy pozwolą nam na dalszą poprawę wyników w kolejnych kwartałach” – powiedział prezes Konrad Żaczek, cytowany w materiale.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2024 r. wyniosła 0,34 mln zł wobec 0,24 mln zł zysku rok wcześniej.
Digitree Group (dawniej Sare) to technologiczna spółka oferująca zaawansowane, dedykowane narzędzia IT, służące wspieraniu sprzedaży i automatyzacji marketingu. W 2016 r. przeszła na główny rynek GPW z NewConnect.
Źródło: ISBnews