Celem Dino Polska jest utrzymanie płaskiej marży EBITDA w br. w stosunku do ubiegłego roku, poinformował członek zarządu i CFO Michał Krauze.
„Jeśli chodzi o marżę brutto, nie chcemy dawać guidance na przyszłość. Jeśli chodzi o marżę EBITDA, naszym celem jest utrzymanie płaskiej marży EBITDA w tym roku wobec ubiegłego roku” – powiedział Krauze podczas telekonferencji.
„Marża w naszym przypadku jest wynikową dwóch czynników: z jednej strony, widzimy bardzo duża presję, jeśli chodzi o dostawców, na ceny zakupu. Z drugiej strony, benchmarkujemy się cenami do największych sieci detalicznych w Polsce” – dodał.
Zysk EBITDA wyniósł w I poł. br. 783,42 mln zł wobec 552,69 mln zł zysku rok wcześniej, a marża EBITDA – odpowiednio: 8,96% wobec 9,19% rok wcześniej.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.
Źródło: ISBnews